Terraria. Niepozorną grę kupiło 35 milionów ludzi

Liczby sprzedanych sztuk może "Terrarii" pozazdrościć cała horda gigantów. Do 30 mln nie dobił ani "Skyrim", ani "Wiedźmn 3: Dziki Gon", ani "The Sims 4".

Terraria
Terraria

22.03.2021 09:35

"Terraria" to absolutny hit, koronny argument we wspieraniu (i inwestowaniu) niezależnych twórców i prawdziwy fenomen. Od 2011 r. po grę sięgnęło 35 milionów osób. Dla porównania – w ubiegłym roku CD Projekt Red informował, że po grę "Wiedźmin 3: Dziki Gon" sięgnęło niecało 30 mln osób. A przypomnijmy, "Terrarię" stworzyło w trzech programistów: Andrew Spinks, Finn Brice oraz Jeremy Guerrette. Do ekipy dołączył jeszcze Scott Lloyd Shelly, który skomponował muzykę.

W "Terrarii" nie ma krzty fabuły, wygląda na żywcem wyciągniętą z lat 80-tych, pozwala przekopywać się (dosłownie) przez kolejne poziomy pełne skarbów i wrogów. Wyszła na wszystkie możliwe platformy. Poważnie. Nawet na Windows Phone, o ile ktoś jeszcze takie cudeńko pamięta.

Przekopując się przez górę porównań dowiecie się, że "Terraria" to "Minecraft" ale w dwóch wymiarach, do tego trochę "Diablo" i trochę "The Sims".

Wróćmy jednak do sprzedażowych rekordów gry. Najwięcej kopii, bo aż 17,2 mln, poszło na pecety. 9,3 mln sztuk kupili właściciele smartfonów i tabletów, a 8,5 mln wylądowało na konsolach. Warto dodać, że dosłownie od kilku dni temu "Terraria" jest dostępna również na Google Stadie.

Gra posiada jeszcze kilka rekordów. "Terraria" ma najwięcej pozytywnych opinii na platformie Steam – niespełna 694 tysiące i w szczycie popularności potrafiła zebrać niemal pół miliona graczy jednocześnie.

W maju "Terraria" skończy 10 lat, twórcy zarzekają się, że nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
terrariarelogicsteam
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.