Star Wars: Squadrons z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi i wsparciem dla joysticków [Aktualizacja]
A już na dniach mamy zobaczyć, jak gra będzie wyglądać naprawdę.
29.06.2020 11:52
[Aktualizacja] Na oficjalnej stronie wydawcy zmieniono lekkiej zmiany doczekały się minimalnej i zalecane wymagania sprzętowe. Sprawa dotyczy procesorów i potrzebnego miejsca na dysku. Poniżej znajdują się uaktualnione wymagania sprzętowe.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel i5-6600k lub Ryzen 3 1300X
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660, AMD Radeon HD 7850 lub odpowiednik
- Pamięć RAM: 8 GB
- Dysk twardy: 40 GB
- DirectX 11
- Przepustowość łącza internetowego: 512 kb/s
Rekomendowane wymagania sprzętowe (minimalne, jeśli chodzi o VR):
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel i7-7700 lub Ryzen 7 2700X
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060, AMD Radeon RX 480 lub odpowiednik
- Pamięć RAM: 16 GB
- Dysk twardy: 40 GB
- DirectX 11
- Przepustowość łącza internetowego: 512 kb/s
Rekomendowane wymagania sprzętowe dla VR:
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel i7-7700 lub Ryzen 7 2700X
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1070, AMD Radeon RX 570 lub odpowiednik
- Pamięć RAM: 16 GB
- Dysk twardy: 40 GB
- DirectX 11
- Przepustowość łącza internetowego: 512 kb/s
[Oryginalny wpis]
Jako 23-letni gracz mogę z czystym sumieniem napisać, że nigdy nie miałem okazji zagrać za pomocą czegoś tak ikonicznego dla tego medium (przywoływanego również w kontekście stereotypów) jak joystick. Jasne, słyszałem opowieści, widziałem w nielicznych salonach gier, oglądałem na filmach czy w animkach grających (hehe) na nostalgii, ale samemu nigdy nie miałem okazję po niego sięgnąć.
Star Wars: Squadrons – Official Reveal Trailer
Okazuje się, że przy okazji niedawno zapowiedzianego Star Wars: Squadrons oprócz standardowego sterowania padem bądź myszką i klawiaturą (nie zapominajmy też o wsparciu dla gogli VR, ale nie wiadomo na razie, w jaki sposób zostanie to rozwiązane), będzie można sterować również za pomocą omawianego na początku kontrolera. A przynajmniej tak twierdzi Ian S. Frazier, dyrektor studia EA Motive odpowiedzialnego za nowe Gwiezdne Wojny, który na Twitterze wspomniał, że będzie taka możliwość.
Na razie mowa jedynie o komputerach osobistych i zestawach typu HOTAS, czyli modelach kontrolerów bazujących na stosowanych w lotnictwie wojskowym systemie, który pozwala pilotowi na sterowania awioniką (wszelka elektronika znajdująca się na samolocie) czy uzbrojeniem, bez konieczności zdejmowania rąk z drążka i przepustnicy.
Joysticki tego typu podłączane do konsol i komputerów działają na tej samej zasadzie i możliwe, że coś podobnego zaoferuje nam Squadrons. W tym temacie zdecydowanie warto śledzić odbywające się w nocy z czwartku na piątek (1:00) EA Play, gdzie mamy zobaczyć pierwszy poważny materiał z rozgrywki.
Trzymamy za słowo, a tymczasem na stronie głównej gry pojawiły się minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe, w których uwzględniono gogle VR. Sama gra ma mieć premierę drugiego października i kosztować około 150 złotych.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel i5-7600 lub Ryzen 3 1300X
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660, AMD Radeon HD 7850 lub odpowiednik
- Pamięć RAM: 8 GB
- Dysk twardy: 30 GB
- DirectX 11
- Przepustowość łącza internetowego: 512 kb/s
Rekomendowane wymagania sprzętowe (minimalne, jeśli chodzi o VR):
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel i7-7700 lub Ryzen 3 3200G
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060, AMD Radeon RX 480 lub odpowiednik
- Pamięć RAM: 16 GB
- Dysk twardy: 30 GB
- DirectX 11
- Przepustowość łącza internetowego: 512 kb/s
Rekomendowane wymagania sprzętowe dla VR:
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel i7-7700 lub Ryzen 3 3200G
- Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1070, AMD Radeon RX 570 lub odpowiednik
- Pamięć RAM: 16 GB
- Dysk twardy: 30 GB
- DirectX 11
- Przepustowość łącza internetowego: 512 kb/s
Bartek Witoszka