STALKER 2 ma ciągle pod górkę. Twórcy napotkali kolejną przeszkodę

STALKER 2 rodzi się w bólach. Rosyjska agresja na Ukrainę wymusiła na deweloperach z GSC Game World przystosowanie się do nowej, gorszej rzeczywistości, sytuacji nie poprawiają ataki hakerów. Teraz twórcy napotkali kolejną przeszkodę - ogień strawił infrastrukturę z serwerami.

Stalker 2
Stalker 2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stalker 2

STALKER 2 powstaje w cieniu rosyjskiej agresji. Część deweloperów postanowiła kontynuować prace z dala od zagrożenia, finalizując projekt w Czechach. Wydawałoby się, że GSC Game World znalazło tym samym swój azyl i już nic im nie grozi, a premiera STALKERA 2 to czysta formalność.

Tak nie jest. Po pierwsze: ukraińskie studio jest regularnie szantażowane przez rosyjskich hakerów, którzy ostatecznie wykradli deweloperską wersję STALKERA 2 i udostępnili ją w sieci. O tym, że finalizacja gry nie przebiega gładko, niech świadczy fakt, że przesunięto datę premiery nowego STALKERA z ostatniego kwartału 2023 r. na pierwszy kwartał 2024 r. Jakby tego było mało, to teraz pojawił się kolejny problem.

Pożar w siedzibie GSC Game World

Jak podał serwis Vortex, doszło do awarii instalacji elektrycznej w wieżowcu przy ulicy Na Pankráci, gdzie mieści się biuro GSC Game World. W konsekwencji pożar strawił "jedno z trzech pięter" ukraińskiego studia, rzekome te, w którym znajdują się serwery z zapasowymi danymi. Te doniesienia skomentowała Olga Ryzhko z ramienia firmy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Na szczęście nikt z personelu ani pracowników biurowych nie odniósł obrażeń, co jest wielką ulgą. Mimo że pożar udało się ugasić, jedno z pięter urzędu wymaga obecnie całkowitej rekonstrukcji. Trwa ustalanie dalszych szczegółów wypadku.

Olga Ryzhko, GSC Game Worldkomentarz dla serwisu Vortex

STALKER 2 celuje w usługę Xbox Game Pass

Przypomnijmy, że STALKER 2 będzie dostępny na PC oraz konsolach Xbox Series X|S. Gra będzie dostępna w dniu premiery w ramach usługi Game Pass. Deweloper chce wykorzystać potencjał silnika Unreal Engine 5 i jednocześnie zadeklarowano wsparcie dla modów.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.