Smakowity początek Mass Effect 2

Podczas pokazu Mass Effect 2 mogliśmy obejrzeć pierwsze 20 minut gry. Jeżeli więc nie chcecie zepsuć sobie niespodzianki radzimy nie czytać dalszej części tekstu i odsyłamy od razu do przeprowadzonego przez nas wywiadu.

Smakowity początek Mass Effect 2
marcindmjqtx

17.12.2009 | aktual.: 15.01.2016 13:32

Pamiętacie jeszcze pewne pamiętniki dewelopera, gdzie mogliśmy zobaczyć płonącą Normandię i Sheparda wyrzuconego w przestrzeń kosmiczną. Gdy to po raz pierwszy zobaczyłem na E3, byłem przekonany, że BioWare pokazało jedno z możliwych zakończeń. Kolejną okazję do porozmawiania z nimi miałem dopiero na GamesComie, gdzie dowiedziałem się, że wcale nie pokazali wówczas końcówki gry.

W początkowej sekwencji gry Shepard umiera i jedynie Cerberus ma tyle środków i zaangażowania by w końcu go znaleźć. Zostaje zapoczątkowany Projekt Łazarza, mający na celu jego wskrzeszenie. W specjalnej klinice następuje odbudowa naszego bohatera. W ten sprytny sposób w miarę logiczne wytłumaczone jest wyzerowanie statystyk naszej postaci, możliwość zmiany wyglądu i klasy, którą gramy. No i oczywiście przesunięcie akcji nieco do przodu, na tyle długie, że stare zagrożenie może zostać zastąpione nowym.

O tym, że gra to połączenie RPGa ze strzelaniną, pisaliśmy już parę razy. Wystarczy więc, że powtórzę, iż wydaje się to działać. Mamy jeszcze więcej elementów znanych ze strzelanek, takich jak choćby magazynki z amunicją czy automatyczne leczenie się za zasłoną.

Zresztą, w jednym z naszych wywiadów BioWare w miarę ciekawie wyjaśniło swoją koncepcję:

Uważam, że dzisiejsi gracze są coraz bardziej wyrafinowani. Nie chcą po prostu chodzić bez celu po poziomach i zabijać potworów. Chcą fabuły, która nadaje sens temu, co robią w grze. Chociaż misje w Mass Effect 2 są zorientowane na walkę i gra się w nie jak w FPS, ma to na celu umilenie rozgrywki. W grach BioWare mamy zawsze sporą fabułę, ale teraz gracze doświadczą też tego potężnego systemu walki. Chodzi więc o stworzenie niesamowitej, dynamicznej gry. Na stacji medycznej, na której budzi się „odbudowany” Shepard spotykamy też dwie postaci znane z Mass Effect: Galaxy - mianowicie Mirandę i Jacoba. Sama rozgrywka jest też od razu samouczkiem. Jest trochę walki, uczymy się selektywnie strzelać, używać ciężkiej broni (granatnik), wydawać rozkazy drużynie itd. Spotykamy też oczywiście Człowieka Iluzję.

Piotr Gnyp

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360electronic arts
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.