Rosja otwiera państwową szkołę e‑sportu. Tylko nieliczni się dostaną

Rosjanie otwierają pierwszą państwową szkołę cybersportu. Potencjalni kandydaci muszą przejść przez odpowiednie testy. Sprawdzana jest kondycja fizyczna oraz umiejętność grania w wybrane produkcje.

Team Spirit
Team Spirit
Źródło zdjęć: © The Bell

19.07.2022 11:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W obwodzie nowosybirskim powstała pierwsza państwowa szkoła cybersportu, która kładzie szczególny nacisk na szlifowanie umiejętności koniecznych do osiągnięcia sukcesów na wirtualnej arenie. Sale lekcyjne zostały w każdym stopniu dostosowane do potrzeb uczniów. Standardem są fotele gamingowe oraz wszelkiej maści akcesoria komputerowe. Jednak wykwalifikowana kadra ma zadbać o to, by uczniowie "nie odpłynęli" za daleko w gamingowe wody.

Dążymy do tego, by iść z duchem czasu, rozwijać ciekawe i odpowiednie dla młodzieży sporty. W kalendarzu sportowym pojawiają się już ogólnorosyjskie, międzynarodowe zawody e-sportowe, które gromadzą setki tysięcy uczestników i kibiców.

Siergiej AkhapovMinister Kultury Fizycznej i Sportu w Obwodzie Nowosybirskim

Pierwsza klasa licząca ponad dziesięciu uczniów została już zarejestrowana. Przewidziano zajęcia z takich gier jak DOTA 2 oraz League of Legends i dotyczą dzieci powyżej 12 roku życia. Od kandydatów oczekuje się, poza dobrymi wynikami w grach, wysokiej sprawności fizycznej. W styczniu bieżącego roku rosyjski rząd zatwierdził standardy treningowe dla e-sportowców, które obejmują bieg na czas, przysiady i pompki.

Rosja, której doskwierają sankcje, planuje wprowadzić w życie rozwiązania, które uniezależnią ją od zachodniej technologii. Idealnym przykładem jest zapowiedź opracowania krajowego silnika do gier.


Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

wiadomościrosjadota 2
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.