Resident Evil Village podobał się nie tylko nam. Steam oczarowany

Resident Evil Village to dla Capcomu rekordowe wejście na rynek PC. Jeszcze żadna odsłona serii nie sprzedawała się tak dobrze.

Resident Evil Village
Resident Evil Village

Najpierw rzut oka na statystyki SteamDB. Te mówią nam, że w "Resident Evil Village" grało w dniu premiery ponad 100 tys. osób jednocześnie. Fenomenalny wynik. I spore przebicie poprzedniego rekordu. Ten należał do "Resident Evil 2 Remake", który w szczytowym punkcie zebrał przeszło 74 tysiące graczy przed monitorami jednocześnie.

Capcom ma wszelkie powody do świętowania również finansowo. Twórcy pochwalili się, że do sklepów wysłano 3 mln egzemplarzy "Resident Evil Village" (nie wiadomo, ile się ostatecznie sprzedało), ale sama marka jest dla Japończyków żyłą złota od dawna. Wspomniany już remake kultowej "dwójki" stał się trzecią, najlepiej sprzedającą się grą w historii studia. "RE2" z 2019 r. rozszedł się już w niemal 8 mln egzemplarzy. Do 4 mln dobija remake "Resident Evil 3".

Nie samym horrorem chwali się Capcom w raporcie fiskalnym za pierwszy kwartał 2021 r. "Monster Hunter Rise", który zadebiutował jeszcze w marcu i trafił wyłącznie na konsole Nintendo Switch, kupiło 4 mln osób.

Całościowo złożyło się to na sprzedaż przekraczającą 95 mld jenów (czyli ok. 3,2 mld zł), czyli skok o niemal 17 proc. względem roku ubiegłego i zysk w wysokości 34,6 mld jenów (ok. 1,2 mld zł), co z kolei oznacza skok o połowę. 

Źródło artykułu:Polygamia.pl
resident evil villageresident evilcapcom
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.