PS5 za słabe na otwarte światy? Były deweloper Guerrilla Games o nowej konsoli Sony

Na dokładkę twórcy Horizon: Zero Dawn zmienili ogłoszenie o pracę, usuwając z niego wzmiankę o PlayStation 5.

PS5 za słabe na otwarte światy? Były deweloper Guerrilla Games o nowej konsoli Sony
Bartosz Witoszka

W powietrzu czuć już zapach zbliżającej się nowej generacji konsol i zarówno Microsoft, jak i Sony starają się pokazać swoje sprzęty z jak najlepszej strony, by przyciągnąć uwagę graczy czy mediów z całego świata. Choć póki co, to właśnie “zieloni” zdają się górować pod względem jakości czy ilości dostarczanych szczegółów, to prezentacja zdjęcia DualSense’a pokazała, że na PlayStation 5 ciągle jest popyt.

RDX FT Game Developers: Xbox Series X UPDATE! Halo Infinite News, Xbox Series S REVEAL, PS5 Games

Niektórzy jednak sugerują, że PS5 może być za słabe dla bardziej wymagających gier, jak na przykład tych z otwartym światem. Jedną z takich osób jest Chris Grannell, były deweloper studia Guerrilla Games, który w podcaście RDX wspomniał, że nowa konsola Sony może nie poradzić sobie z rozbudowanymi tytułami tak dobrze, jak Xbox Series X czy komputery osobiste. Pod uwagę bierze zarówno działanie samej gry, jak i jej wygląd, dodając, że aktualnie na ray tracing w czasie rzeczywistym gotowy jest tylko Microsoft (pod względem konsol, oczywiście).

Grannell nie podaje źródeł tych informacji, a sam doprecyzował później na Twitterze, że jego słowa nie oznaczają, iż takich gier na PlayStation 5 w ogóle nie będzie, ale wymagać będą od deweloperów dodatkowej pracy, by grało się w nie komfortowo.

Oczywiście, to tylko niepotwierdzone informacje i warto brać na nie odpowiednią poprawkę, ale już podczas ujawnienia specyfikacji PS5 mówiło się, że konsola Sony będzie nieco słabsza od tej Microsoftu. Czy w realny sposób przełoży się to na działanie i wygląd gier? Zobaczymy.

A tymczasem Guerilla Games, jakby dolewając oliwy do ognia, usunęła ze swojego ogłoszenia o pracę tag PlayStation 5 (oryginał został zachowany przez użytkowników Reddita). Oczywiście, to może nie znaczyć absolutnie nic, ale już w zeszłym roku sugerowano, że studio pracuje nad drugą częścią Horizon: Zero Dawn, które jest przecież “open worldem” z krwi i kości.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościguerilla gameshorizon zero dawn
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.