"PS3 było koszmarem", mówią twórcy Gran Turismo

Dla twórców gier platforma Sony była dawniej bardzo uciążliwa. Zmieniło się to dopiero wraz z premierą PlayStation 4.

Gran Turismo 7
Gran Turismo 7

16.09.2021 19:33

Kazunori Yamauchi, szef Polyphony Digital - studia odpowiedzialnego za serię Gran Turismo, udzielił niedawno wywiadu serwisowi The Gamer. Opowiadał w nim o tworzeniu siódmej odsłony serii, która trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Wspominał również dawne losy firmy, w tym pamiętne czasy PlayStation 3.

PS3 było koszmarem. Sprzęt był strasznie skomplikowany i ciężko się na niego tworzyło. Miał wydajność, jeżeli nauczyłeś się, jak dobrze go wykorzystywać, ale dotarcie do tego miejsca było koszmarne. Dopiero wraz z GT6 w 2013 roku udało nam się wykorzystać pełną moc konsoli - tak trudne to było.

Powiedział Yamauchi.

Warto tu dodać, że wspomniane przez niego Gran Turismo 6 ukazało się na PS3 już po tym, jak PS4 było dostępne w USA i Europie. Japończykom opanowanie konsoli zajęło więc praktycznie cały jej cykl życia. 

Od tamtych czasów jednak wiele się według szefa studia zmieniło na lepsze. Zarówno na PS4 jak i teraz na PS5 grę tworzyło się według niego znacznie sprawniej. 

Oznacza to, że mogliśmy stworzyć dobrze zbalansowane doświadczenie, w które gra się bardzo naturalnie. Oczywiście poprawiła się oprawa graficzna, dźwięk 3D zapewnia bardzo bogatą przestrzeń, a czasy ładowania są szczerze nieodczuwalne. To kompletnie nowe doświadczenie, które otwiera przed graczem cały świat.

Dodał.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsonygran turismo 7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.