"PS3 było koszmarem", mówią twórcy Gran Turismo

"PS3 było koszmarem", mówią twórcy Gran Turismo

Gran Turismo 7
Gran Turismo 7
16.09.2021 19:33

Dla twórców gier platforma Sony była dawniej bardzo uciążliwa. Zmieniło się to dopiero wraz z premierą PlayStation 4.

Kazunori Yamauchi, szef Polyphony Digital - studia odpowiedzialnego za serię Gran Turismo, udzielił niedawno wywiadu serwisowi The Gamer. Opowiadał w nim o tworzeniu siódmej odsłony serii, która trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Wspominał również dawne losy firmy, w tym pamiętne czasy PlayStation 3.

PS3 było koszmarem. Sprzęt był strasznie skomplikowany i ciężko się na niego tworzyło. Miał wydajność, jeżeli nauczyłeś się, jak dobrze go wykorzystywać, ale dotarcie do tego miejsca było koszmarne. Dopiero wraz z GT6 w 2013 roku udało nam się wykorzystać pełną moc konsoli - tak trudne to było.

Powiedział Yamauchi.

Warto tu dodać, że wspomniane przez niego Gran Turismo 6 ukazało się na PS3 już po tym, jak PS4 było dostępne w USA i Europie. Japończykom opanowanie konsoli zajęło więc praktycznie cały jej cykl życia. 

Od tamtych czasów jednak wiele się według szefa studia zmieniło na lepsze. Zarówno na PS4 jak i teraz na PS5 grę tworzyło się według niego znacznie sprawniej. 

Oznacza to, że mogliśmy stworzyć dobrze zbalansowane doświadczenie, w które gra się bardzo naturalnie. Oczywiście poprawiła się oprawa graficzna, dźwięk 3D zapewnia bardzo bogatą przestrzeń, a czasy ładowania są szczerze nieodczuwalne. To kompletnie nowe doświadczenie, które otwiera przed graczem cały świat.

Dodał.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)