Projektant Hyper Light Drifter nie spełni marzeń w Square Enix Montreal
Postanowił wrócić na swoje, po tym, gdy wydawca skasował jego grę.
Teddy Diefenbach, jeden z autorów Hyper Light Drifter, dołączył do firmy w maju 2016 roku razem z Renaud Bédardem (Fez).
Ponoć przekonały go do tego ruchu rozmowy z ekipą Square Enix Montreal, której seria GO należała do jego ulubionych. Priorytetem studia, w którym zostawał dyrektorem kreatywnym miała być ochrona procesu kreatywnego, który pozwala tworzyć świeże, piękne i wartościowe rzeczy. Ostatecznie nigdy nie dowiedzieliśmy się, nad czym Diefenbach tam pracował. I pewnie na zawsze zostanie to tajemnicą, bo projekt został skasowany.
We wpisie na swoim blogu Diefenbach nie ma żalu do Square Enix. Jest raczej wdzięczny za to, że miał szansę tam pracować. O nim samym na pewno jeszcze usłyszymy, bo nie obraża się też na gry. Wraca do bycia niezależnym twórcą.
A zmiana podejścia Square Enix do tworzenia i wydawania gier była jasno komunikowana w zeszłym roku. Japończycy dołączyli wtedy do grona firm, które myślą raczej w kategoriach multiplayera i gier-usług angażujących graczy przez długi czas, niż fabularnych przygód "na raz".
Maciej Kowalik