Polska firma wkracza na chiński rynek. To ponad 660 mln konsumentów

Polska firma wkracza na chiński rynek. To ponad 660 mln konsumentów

Silk Road Games wprowadzi do Chin polskie gry
Silk Road Games wprowadzi do Chin polskie gry
Źródło zdjęć: © Polygamia
27.06.2023 09:06

Spółka Silk Road Games z grupy PlayWay, jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim, wprowadzi do "Państwa Środka" polskie produkcje. Planowo sprzedaż ruszy w drugim kwartale bieżącego roku.

Chiński rynek gier komputerowych jest specyficzny i wymagający. Nie dość, że uzyskanie odpowiednich licencji to proces wymagający cierpliwości, to jeszcze urzędnicy walczą z uzależnieniem od gier wśród młodzieży. A jedna drzemie w nim olbrzymi potencjał.

Ponad 660 mln aktywnych graczy – to olbrzymia szansa dla deweloperów. I ten potencjał chce wykorzystać spółka Silk Road Games z grupy PlayWay, wypuszczając na ten rynek trzy cenione gry prosto z Polski, które trafią do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Silk Road Games ma ambitny plan

Założycielami firmy są Łukasz Robert Włodarczyk oraz Wojciech Dutkiewicz. Plan Silk Road Games jest wyraźnie nakreślony: organiczna ekspansja na rynku gier komputerowych, a pokazanie szerszemu gronu odbiorców polskich gier, to szansa sama w sobie. O jakich tytułach mówimy?

  • Cooking Simulator PC (od Big Cheese Studio);
  • Ultimate Fishing Simulator PC (od Ultimate Games);
  • oraz House Flipper PC (od Frozen District).

Planowo sprzedaż ruszy w drugim kwartale bieżącego roku.

To długi i wymagający proces

Zanim gry trafią na chiński rynek, czeka je długa droga. Rolą Silk Road Games w pierwszej kolejności jest odpowiednia selekcja tytułów, które sprzedażowo rokują najlepiej. W tym zadaniu spółkę wspiera zespół testerów w Chinach oraz Liaoning Electronic Publishing House, czyli państwowy chiński wydawca będący częścią Northern United Publishing&Media Group.

Kolejnym wyzwaniem jest dostosowanie gier do wymagań rynku chińskiego, co pozwoli na uzyskanie tzw. ISBN, niezbędnego do dystrybucji. Proces ten polega na dokonaniu dobrego tłumaczenia, a następnie na dostosowaniu treści pod kątem tego, co regulator rynku może uznać za dopuszczalne.

Jedyna taka firma w Europie

Ponadto firma ma w planach premiery na rynku chińskim tytułów nie tylko z Polski, ale też z krajów Europy Zachodniej czy USA lub Kanady. Silk Road Games to jedyna europejska spółka zajmująca się dystrybucją gier na licencjonowanym rynku chińskim. Na koniec drobna ciekawostka: współzałożycielem i akcjonariuszem spółki Silk Road Games jest piłkarz Robert Lewandowski.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)