Polska firma wkracza na chiński rynek. To ponad 660 mln konsumentów
Spółka Silk Road Games z grupy PlayWay, jedyny europejski dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim, wprowadzi do "Państwa Środka" polskie produkcje. Planowo sprzedaż ruszy w drugim kwartale bieżącego roku.
27.06.2023 09:06
Chiński rynek gier komputerowych jest specyficzny i wymagający. Nie dość, że uzyskanie odpowiednich licencji to proces wymagający cierpliwości, to jeszcze urzędnicy walczą z uzależnieniem od gier wśród młodzieży. A jedna drzemie w nim olbrzymi potencjał.
Ponad 660 mln aktywnych graczy – to olbrzymia szansa dla deweloperów. I ten potencjał chce wykorzystać spółka Silk Road Games z grupy PlayWay, wypuszczając na ten rynek trzy cenione gry prosto z Polski, które trafią do sprzedaży jeszcze w tym roku.
Silk Road Games ma ambitny plan
Założycielami firmy są Łukasz Robert Włodarczyk oraz Wojciech Dutkiewicz. Plan Silk Road Games jest wyraźnie nakreślony: organiczna ekspansja na rynku gier komputerowych, a pokazanie szerszemu gronu odbiorców polskich gier, to szansa sama w sobie. O jakich tytułach mówimy?
- Cooking Simulator PC (od Big Cheese Studio);
- Ultimate Fishing Simulator PC (od Ultimate Games);
- oraz House Flipper PC (od Frozen District).
Planowo sprzedaż ruszy w drugim kwartale bieżącego roku.
To długi i wymagający proces
Zanim gry trafią na chiński rynek, czeka je długa droga. Rolą Silk Road Games w pierwszej kolejności jest odpowiednia selekcja tytułów, które sprzedażowo rokują najlepiej. W tym zadaniu spółkę wspiera zespół testerów w Chinach oraz Liaoning Electronic Publishing House, czyli państwowy chiński wydawca będący częścią Northern United Publishing&Media Group.
Kolejnym wyzwaniem jest dostosowanie gier do wymagań rynku chińskiego, co pozwoli na uzyskanie tzw. ISBN, niezbędnego do dystrybucji. Proces ten polega na dokonaniu dobrego tłumaczenia, a następnie na dostosowaniu treści pod kątem tego, co regulator rynku może uznać za dopuszczalne.
Jedyna taka firma w Europie
Ponadto firma ma w planach premiery na rynku chińskim tytułów nie tylko z Polski, ale też z krajów Europy Zachodniej czy USA lub Kanady. Silk Road Games to jedyna europejska spółka zajmująca się dystrybucją gier na licencjonowanym rynku chińskim. Na koniec drobna ciekawostka: współzałożycielem i akcjonariuszem spółki Silk Road Games jest piłkarz Robert Lewandowski.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii