Pokazał Grupie Wagnera, jak pokonać NATO. Użył do tego HoI4

Rosyjski gracz o pseudonimie GrishaPutin postanowił pokazać "wagnerowcom", w jaki sposób Rosja może pokonać Sojusz Północnoatlantycki. W tym celu urządził stream z gry Hearts of Iron IV.

GrishaPutin pokazuje "wagnerowcom", jak pokonać NATO
GrishaPutin pokazuje "wagnerowcom", jak pokonać NATO
Źródło zdjęć: © vkplay

Hearts of Iron IV ma oddane grono fanów. W zasadzie to coś więcej niż tylko gra; społeczność często organizuje zawody, w których do wygrania są całkiem pokaźne kwoty. Za jednego z najlepszych graczy na całym świecie uchodzi szesnastoletni GrishaPutin z Rosji.

Ten właśnie nastolatek przeprowadził stream dla najemników z Grupy Wagnera, na którym pokonał wirtualne NATO w HoI4 na modach. Na uwagę zasługuje również miejsce akcji: GrishaPutin nadawał z biura "wagnerowców" w Petersburgu.

Wagnerowcy chcą pokonać NATO, ale musi im wystarczyć gra komputerowa

Chodzi o stream pod tytułem "ЧВК ВАГНЕР ЦЕНТР - РОССИЯ VS НАТО (МП)", czyli "CENTRUM WAGNERA - ROSJA VS NATO (MP)", na platformie vkplay. Widzimy na nim GrishaPutina w pełnym umundurowaniu, z hełmem oraz naszywką z literą "Z", która jest symbolem rosyjskiej agresji. O samej Grupie Wagnera napisano i powiedziano już wiele; łatka zbrodniarzy wojennych jest w pełni uzasadniona.

"Złe NATO umieściło swoje bazy blisko grzecznej Rosji"

Nie był to spektakularny stream i nie wiemy, czy "wagnerowcy" chcieli tym samym wykorzystać gracza, by szerzyć propagandę o pokonaniu NATO. Trzeba zaznaczyć, że jest to jeden ze stałych elementów rosyjskiej propagandy, zaraz obok motywu "polskich okupantów".

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.