Piotr Fronczewski narratorem w Torment: Tides of Numenera

Czekaliście na ogłoszenie aktorów, którzy zdubbingują polską wersję? Było warto.

Piotr Fronczewski narratorem w Torment: Tides of Numenera
Maciej Kowalik

20.12.2016 14:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

I nie wiem czy zacząć od jakiegoś banału dotyczącego Baldur's Gate i Piotra Fronczewskiego czy nie. Bo komuś, kto nie dorastał w tamtych czasach i nie wychodził z kupowania gier na giełdzie między innymi dzięki świetnym polskim wersjom gier wydawanych przez CD Projekt i "nadprogramowej" zawartości tamtych pudełek, może być trudno zrozumieć moją ekscytację faktem, że mojej przygodzie w następcy jednego z najlepszych erpegów tamtych lat znów usłyszę pana Piotra. Ale wpis o tym, że dzięki fanowskiej robocie jego najbardziej znaną kwestię można usłyszeć też w Pillars of Eternity, był u nas hitem zeszłego roku, więc nie wątpię, że wielu z Was ma podobnie.

Legenda Tormenta powraca - Gwiazdorska obsada w polskiej wersji

Nie miałem żadnych wątpliwości, że mający znakomite rozeznanie w tym, czego oczekują gracze Techland, nowego Tormenta zdubbinguje. A teraz jestem przekonany, że ekipa wie, gdzie jest zawieszona poprzeczka, z którą się mierzy. Dubbing powstaje w studiu PRL, które ma na koncie między innymi dubbing trzeciego Wiedźmina, God of War 3, Heavy Rain, Tomb Raider, The Last of Us czy drugie i trzecie Uncharted. Kaliber ekipy dobrany idealnie pod kaliber gry. A towarzystwo aktorów klasy Piotra Fronczewskiego i Andrzeja Blumenfelda powinno być kapitalnym dubbingowym doświadczeniem dla Aleksandry Szwed, która ma już na koncie role w Until Dawn i Battlefield 1.

Dla gry pokroju Tormenta polska wersja jest absolutnie kluczowa. To nie jest kolejne fantasy ze światem i bohaterami odbitymi od sztancy. To uniwersum, w które trzeba się wgryźć, by naprawdę go posmakować. Świetnie, że nieznający języka nie będą wykluczeni. Zwłaszcza, że gra trafi przecież nie tylko na PC, ale i konsole. I na Xboksie gra się w nią wybornie.

Jutro będziemy mieć dla Was długi wywiad z głównym projektantem. Tak się jakoś złożyło...

Maciej Kowalik

Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.