Nowe Okami? Ikumi Nakamura jest gotowa przekonać do tego pomysłu Capcom

A wszystkim kierować ma legendarny Hideki Kamiya.

Nowe Okami? Ikumi Nakamura jest gotowa przekonać do tego pomysłu Capcom
Bartosz Witoszka

10.06.2020 15:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jednym z ciekawszych wydarzeń na zeszłorocznym E3 był (nie, to zdecydowanie nie Keanu) występ Ikumi Nakamury, designerki z Tango Gameworks, która w naprawdę uroczy sposób zaprezentowała nowy projekt studia, Ghostwire Tokyo. O samej grze nie dowiedzieliśmy się niestety za wiele (oprócz tego, że będzie "spooky"), a zwiastun wywoływał więcej pytań, niż dawał jakiekolwiek odpowiedzi.

Tango Gameworks Ikumi Nakamura, Ghostwire Tokyo Presentation | E3 2019 Bethesda Conference

Mam jednak wrażenie, że bardziej interesujący była sama Nakamura, a konkretnie performance, który wykonała (chyba dobrze to nazwałem), czym zdobyła sobie ogromną popularność i szybko stała się rozpoznawalną personą w branży. Trzy miesiące po tym wydarzeniu i przepracowaniu łącznie 9 lat w Tango Gameworks (była istotna część zespołu przy pracach nad The Evil Within) postanowiła opuścić studio, ale nie oznaczało to, że zrezygnowała z branży.

Wręcz przeciwnie – wybrała się w tournee po największych studiach na świecie, zbierając kontakty i przygotowując się przy okazji do zaangażowania w nowy projekt. W niedawnym wywiadzie udzielonemu japońskiemu IGN-owi, Nakamura odpowiadała na pytania fanów (mówiłem, że jest rozpoznawalna, prawda?), a wśród nich pojawiły się te dotyczące jej dalszej przyszłości. Deweloperka nie chciała jeszcze wszystkiego zdradzać, ale zapowiedziała, że po zakończeniu kwarantanny zamierza przekonać Capcom do powrotu do Okami.

中村育美にあれこれ質問Q&A ゲーム業界を目指したきっかけから気になる今後の動向について!Game designer Ikumi Nakamura answers fan questions!

Ikumi Nakamura chciałaby powrócić do Okami, czyli pierwszej gry, nad którą pracowała

Warto tutaj zaznaczyć, że Nakamura pracowała już przy grze wspólnie z jej pomysłodawcą, Hidekim Kamiyą, w latach 2004-2006, a później przez kolejne cztery lata pomagała przy produkcji Bayonetty w Platinum Games. Deweloperka w swoich wypowiedziach czy postach w mediach społecznościowych (używa głównie Twittera) odnosiła się do Kamiyi z dużym szacunkiem (wpis z wczoraj), dlatego w wywiadzie podkreśliła, że jeśli projekt będzie realizowany, to tylko z oryginalnym twórcą Okami.

Zresztą, już w październiku zeszłego roku Nakamura spotkała się z Kamiyą w siedzibie Platinum Games, a na Twitterze pojawił się krótki film, w którym deweloper sugeruje, że coś nowego z Okami faktycznie powstanie.

Czy Capcom jest gotowy na stworzenie nowego Okami z Ikumi Nakamurą na pokładzie?

Firma skrupulatnie realizuje plan remake’owania i przywracania świetności swoim grom sprzed lat, więc danie zielonego światła na nową grę z serii Okami byłoby rozsądnym i całkiem prawdopodobnym posunięciem. Biorąc pod uwagę, że oryginał ukazał się 14 lat temu na PlayStation 2, a w kolejnych latach doczekał się portów na Wii i wreszcie wydania wersji HD na komputery osobiste oraz konsole obecnej generacji, to przygotowanie zupełnie nowej odsłony i tchnięcie życia w nieco zapomnianą markę, brzmi jak coś, co może się zdarzyć.

Problemem może okazać się tutaj dostępność Hideki Kamiyi, który aktualnie zaangażowany jest w produkcję Bayonetty 3 (gra cały czas ponoć powstaje) i tajemniczego Projektu G.G. Sam deweloper nie odnosił się w ostatnim czasie do zachęty Nakamury.

Project G.G. Teaser Trailer

Jestem totalnie świadom, że to może być tylko takie gadania dla samego gadania i zazwyczaj nawet nie zagłębiam się w tego typu rzeczy, ale tutaj naprawdę może coś się ciekawego urodzić. Na razie pozostaje nam czekać na oficjalne komunikaty Capcomu.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościcapcomokami
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.