Nowa technika do turniejowej gry w Tetrisa jest niesamowita
Tak, turniejowy Tetris. Zapraszamy na krótką wyprawę po tych pięknych i przedziwnych zakątkach gamingu, w celu poszukiwania idealnych sposobów na nasuwanie palcami w przyciski.
Wyciskanie wysokich wyników w "Tetrisa" to tradycja stara jak świat, ale tak naprawdę dopiero ostatnia dekada wycisnęła z tego kultowego tytułu wszystkie soki. Gdy w 2010 roku ruszyło Classic Tetris World Championship, stara gra na nowo ożyła.
A skoro jest turniej, to musi być i kombinowanie przy tym, jak stać się najlepszym. I dokładnie tak samo jak w sporcie - gdy dochodzi się do pewnej granicy, trzeba opracować nową technikę. Było DAS, był Hypertapping, teraz przyszedł czas na Rolling.
Po kolei. DAS (Delayed Auto Shift) to najzwyczajniejsze na świecie granie na padzie w "Tetrisa". A w przypadku tej właśnie gry padem obowiązkowo musi to być prostokątny kontroler od NES-a. Jeden kciuk na guzikach od zmiany kształtu klocka, drugi na przyciskach kierunkowych.
Hypertapping to zmiana ustawienia lewej ręki - kładziemy ją na padzie i wciskamy prędkie serie palcem wskazującym lub środkowym. Efekt to zdecydowanie więcej ruchów na minutę i szybsze "przełączanie się" pomiędzy celowaniem w lewo i prawo. Wysiłkowe, trudne do opanowania, ale niezbędne na dalszych etapach gry, gdy jej prędkość kosmicznie wzrasta.
Ale gdy turniejowa społeczność już się z tym otrzaskała, zaczęto dalej kombinować. I to punkt, który urzekł mnie najbardziej, bo trzeba było dosłownie wymyślić koło na nowo. Najpierw wpaść na pomysł, żeby zaprzęgnąć technikę wciskania guzików nie jednym palcem, a naprzemiennie dwoma (wydajniejsza). A potem jak to wszystko przystosować do małego padzika od starego Nintendo i realiów grania w "Tetrisa".
Ewolucję techniku Rollingu pięknie przedstawił youtuber i streamer aGameScout, opisując historię zmagań gracza o ksywce Cheez_Fish. Czapki z głów, Cheez. Osiągnięcie wybitnej biegłości w dyscyplinie to jedno, ale opracowanie nowej techniki to wydarzenie o historycznej wręcz randze.