Nier: Automata miał być pecetowym exclusivem
Aż nie chce się w to wierzyć.
Nie chce się wierzyć nie dlatego, że Nier jest wybitnie konsolową grą, wszak wcześniejsze duże produkcje PlatinumGames, jak choćby Metal Gear Rising: Revengeance czy Transformers Devastation, też trafiały na PC. Podobnie jak remastery Vanquisha czy Bayonetty, więc studio ma doświadczenie z tą platformą. Powodem zwątpienia jest fakt, że Nier: Automata na PC to liczne błędy i działanie na zasadzie ”jak masz szczęście to ci pójdzie”.
What's Up With Nier Automata on PC?
A jednak. W wywiadzie dla serwisu WOWJapan producent Niera, Yosuke Saito, mówi:
Ponadto dodaje, że silnik, na którym działa Automata jest przeznaczony głównie do produkcji pecetowych, zatem wybór platformy nie miał żadnego wpływu na sposób, w jaki gra została zaprojektowana. Akurat z tym ciężko mi się zgodzić, bo wersja pecetowa na premierę była w takim stanie, że za jej naprawianie musieli wziąć się sami gracze, a jedyną łatką dostępną dziś na tę platformę jest ta nieoficjalna, właśnie od moddera. A może Platinum nie ma tu nic do gadania i to Square „zapomniało”, że Automata pojawiła się nie tylko na PS4?
「NieR:Automata」FAR (Fix Automata Resolution)
Potrafię za to wyobrazić sobie sytuację, w której pierwsze rozmowy i projekty nowego Niera dotyczyły tylko wersji PC. Jest ona tańsza w produkcji i w razie klapy nie traci się aż tak dużych pieniędzy, jak przy wersji konsolowej. No i można sprzedawać ją tylko w cyfrze, co też obniża koszty (konsolowcy mimo wszystko wolą pudełka). A pamiętajmy, że powstanie sequela wcale nie było tak oczywiste i choć Yoko Taro wraz z PlatinumGames udało się dowieźć solidną grę, która na dodatek dobrze się sprzedała, to na początku Square podchodziło do niej bardzo ostrożnie.
Bartosz Stodolny