Nadchodzi pierwsza polska gra na Unreal Engine 5. Robi ją 11 bit studios [Aktualizacja]
Nowości we "Frostpunku"? Wydanie na nowe platformy sprzętowe? Tak, to już wiemy. Ale w raporcie finansowym 11 bit studios zdradziło jeszcze jedną, bardzo ciekawą rzecz.
[Aktualizacja]
Niestety radość była przedwczesna. 11 bit studio (z którym kontaktowaliśmy się jeszcze przed publikacją newsa) poinformowało nas, że w raporcie finansowym, o który oparliśmy tekst, był błąd. Chociaż pada tam jasno sformułowanie "Unreal Engine 5" (screen niżej), Polygamia otrzymała informację, że chodzi o "najnowszą wersję Unreala", a więc silnik z numerem 4.
Przepraszamy zatem za wprowadzenie w błąd i czekamy na pierwsze studio, które ogłosi prace na Unreal Engine 5 - bez wycofki.
[Oryginalny wpis]
O przyszłości "Frostpunka" pisał już Dominik. 11 bit jest bardzo zadowolone i z samej gry, i z jej sprzedaży. Polygamia próbowała pociągnąć "bitów" za język, ale milczą jak zaklęci w sprawie "nowej zawartości". Wiadomo tylko, że "Frostpunk" pojawi się na urządzeniach mobilnych. Gracze spekulują, że teraz doczekają się premiery pecetowych DLC na PlayStation i Xboksie - a my jesteśmy pewni, że gry nie zabraknie na next-genach.
A co jeszcze wiadomo?
Nowe gry 11 bit - Projekt 8, 9 i 10
O "Projekcie 8" studio mówi już od dłuższego czasu. W czerwcu Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios, potwierdził, że to kolejny duży tytuł ze studia. Na grę poczekamy pewnie jeszcze dłużej, niż pierwotnie zamierzali twórcy, bo zdecydowano się na zmianę silnika graficznego - z autorskiego na Unreal Engine 5.
Tym samym 11 bit jest pierwszym polskim studiem, które ogłosiło prace nad grą na tym silniku. Przypomnijmy, że w maju 2020 zaprezentowano technologiczne demo UE5, które wywołało niemałą sensację. Choć oczywiście jasne wydawało się, że czeka nas długa droga do pierwszych gier czy uczynienia nowego Unreala standardem.
Bardzo jestem ciekawy, jak sobie radzą pierwsze osoby z firmy, które zaczynają pracę w środowisku UE5. Przeskoki między takimi narzędziami nieraz przysparzają sporo problemów pionierom. Jednocześnie EU4 jest tak przejrzystym narzędziem, że na rynku zaczęły pojawiać się osoby, tworzące gry w pojedynkę. Nie spodziewałbym się, aby nagle Epic zmienił front pod tym względem.
O projektach 9 i 10 wciąż nic nie wiadomo, poza tym, że pierwszy zyskał roboczą nazwę "Dolly", a drugi "Eleanor". "Będziemy o nich w stanie rozmawiać wtedy, kiedy się do tego przygotujemy" - pisze nam 11 bit.