Mass Effect 2 i tajemnica zamiany płyt

Światowa premiera Mass Effect 2 już 26 stycznia, polska 29, więc właściwie wszystko co można było powiedzieć przed graniem w grę zostało już powiedziane. Wszystko? Ależ oczywiście, że nie! Okazuje się, że w angielskojęzycznej części internetu do rangi istotnej urosła kwestia tego kiedy i jak trzeba będzie wkładać do konsoli kolejne płyty z grą.

Mass Effect 2 i tajemnica zamiany płyt
marcindmjqtx

24.01.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:29

Aby nie było żadnych niejasności i nieporozumień, głos w tej sprawie zabrał producent Mass Effect 2, Jessie Houston:

Gra zaczyna się na dysku numer jeden, na którym znajduje się wprowadzenie i początkowe poziomy, następnie mamy coś w rodzaju lejka, gdzie gracze będą musieli zmienić płytę na tę z numerem dwa. Na niej będą przebywać przez większość środkowej części gry, a następnie pod koniec historii będą musieli ponownie wsadzić pierwszy dysk. Ojej, brzmi to strasznie skomplikowanie, ale ten straszny manualno-intelektualny wysiłek gracza ma swoje usprawiedliwienie:

Decyzja o takim podziale była podyktowana potrzebą takiego upakowania zawartości tak otwartej gry aby gracz nie musiał wielokrotnie zamieniać płyty w czasie trwania gry. Ojej. Dobrze, że ktoś to wytłumaczył.

Ale już zupełnie poważnie, to czy nie jest to całkiem naturalna sprawa, że gdy gra nie mieści się na jednej płycie, to wiadomo, że część poziomów będzie na jednej, a część na drugiej? Podczas mojej gry w Mass Effect 2 zupełnie nie zwróciłem na to uwagi - przecież to nie jest pierwsza i ostatnia gra, która została wydana na kilku dyskach.

Ludzie czasem naprawdę za szybko zapominają o latach 90-tych. Zastanawiam się, czy producent xboksowej wersji Final Fantasy XIII też będzie tłumaczył, kiedy wkłada się którą płytę i dlaczego.

[via IGN]

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360bioware
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.