Konkurenci opuścili Rosję. Roblox bije tam rekordy
David Baszucki, dyrektor generalny Roblox, chwali się najnowszymi wynikami; baza aktywnych użytkowników stale rośnie, a na szczególną uwagę zasługują gracze z Rosji. Korporacja posiada ambitne plany względem tej grupy.
Piątkowa konferencja Roblox Corporation upłynęła pod znakiem podsumowania dotychczasowych osiągnieć oraz planów na najbliższą przyszłość. David Baszucki, dyrektor generalny, pochwalił się popularnością Robloxa w Rosji, która stale rośnie. Okoliczności sprzyjają korporacji, bowiem większość konkurencyjnych firm zrezygnowało z tego rynku.
Agresja wojsk rosyjskich spowodowała, że firmy z całego świata zaczęły nakładać sankcje, rezygnując z tego rynku, ograniczając dostęp do produktów i usług. Te okoliczności sprzyjają twórcom Robloxa, którzy ugruntowali swoją pozycję w Rosji. Najlepszym dowodem są liczby. Każdego dnia Roblox przyciąga 2 mln użytkowników z tego kraju, jednak nadal największą bazę użytkowników stanowią gracze z USA (11 mln dziennie).
Stąd też ambitne plany względem tej grupy graczy. Roblox będzie konsekwentnie rozwijać narzędzie służące do automatycznego tłumaczenia w języku rosyjskim; obecność takiego rozwiązania sprawiła, że rosyjscy gracze, korzystający z tej funkcji, poświęcają grze stosunkowo więcej czasu. Mowa tu o wzroście rzędu 3,6 proc.
David Baszucki zauważa pewne zmiany w strukturze demograficznej użytkowników. Mówiąc prościej, gracze się najzwyczajniej starzeją; jest to duże wyzwanie dla twórców, którzy będą zabiegać o ich zaangażowanie poprzez rozwój bardziej dojrzałych aktywności oraz kategoryzację wiekową. Pojawi się również nowy system reklam – bardziej interaktywny (3D), przenoszący gracza do markowych stref.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii