Klimat STALKERA wylewa się z ekranu. Ten film to mistrzostwo świata

Szukałem nowych informacji o grze STALKER 2, a Pan YouTube wynagrodził mnie prawdziwym skarbem. Po obejrzeniu tego filmu musiałem zbierać szczękę z podłogi.

Hyper Realistic CG Animated Short using the Unreal Engine | Irradiation
Hyper Realistic CG Animated Short using the Unreal Engine | Irradiation
Źródło zdjęć: © YouTube | Short of the Week

STALKER 2 to jedna z najbardziej wyczekiwanych produkcji tego roku. Ukraińskie studio GSC Game World stara się sfinalizować swój projekt, ale w obliczu rosyjskiego terroru jest to bardzo trudne zadanie.

Nie tak dawno postanowiliśmy skondensować kluczowe informacje o grze STALKER 2 (wymagania sprzętowe, cena, edycje) i teraz... ja chciałem tylko sprawdzić, co nowego słychać w Zonie, a natknąłem się na prawdziwą perełkę.

Nie wiem, jakim cudem umknęło mi to dzieło sztuki. Być może część graczy widziała już ten film, a jeśli nie, to zapnijcie pasy i usiądźcie wygodnie, bowiem jest to prawdziwa uczta dla zmysłów.

Irradiation to perełka jakich mało

Mowa o krótkometrażowej produkcji pod tytułem "Irradiation" ("Napromieniowanie"). Za dzieło odpowiada Sava Zivkovic, specjalizujący się w animacjach komputerowych. Co prawda "Irradiation" ujrzało światło dzienne w sierpniu 2021 r., ale nie ma to żadnego znaczenia w obliczu prezentowanego kunsztu.

Idealny film dla fanów serii STALKER

Powyższe nagranie pochodzi z kanału Short of the Week, jednak film znajdziemy również na platformie vimeo (vimeo.com/savazivkovic). No to tyle, jeśli chodzi o formalności. "Irradiation" klimatem stoi i to klimatem ciężkim, dusznym i ponurym. Nie chcąc spoilerować, zarysuję jedynie fabułę: specjalna ekspedycja wyrusza, by zbadać tajemniczą anomalię. W zasadzie to ten obowiązek spoczywa na głównym bohaterze, gdyż reszta grupy mu jedynie "kibicuje".

The whole country needs you to do this, Evgeniy.

Czym jest ta anomalia? Jak ona działa? Odpowiedź znajdziemy w finale i podkreślę, że jest to mocna scena. Bardzo mocna. "Irradiation" pokazuje, jakie znaczenie ma klimat; tutaj w zasadzie nie ma rozbudowanych, widowiskowych scen akcji, a jednak bardzo dobrze się to ogląda. Twórca (a raczej cały zespół) wykorzystał potencjał takich narzędzi jak: Blender, Zbrush, Unreal Engine, Substance Painter oraz Adobe Suite.

Serial STALKER? Kto wie, kto wie...

Z chęcią obejrzałbym kontynuację. Niestety, takich produkcji, które w pewnym stopniu nawiązują do serii STALKER, nie ma wielu. Kto wie, może premiera STALKERA 2 sprawi, że "coś się ruszy" w kwestii wysokobudżetowej adaptacji. Nie jest tajemnicą, że gry i seriale (lub filmy) żyją ze sobą w symbiozie, a studio GSC Game World miało kiedyś takie plany, ba, powstał nawet odcinek pilotażowy, ale ostatecznie projekt anulowano.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.