Twórcy Silent Hill zachwyceni Polakami. "Niesamowity talent"

Producenci Silent Hill wypowiadają się pochlebnie o polskim deweloperze Bloober Team. To niesamowicie utalentowany zespół – takie słowa padły w jednym z ostatnich wywiadów.

Silent Hill 2 Remake
Silent Hill 2 Remake
Źródło zdjęć: © YouTube

Silent Hill to marka sama w sobie i kto by pomyślał, że druga część serii – przez wielu uznawana jako legendarna – trafi w objęcia polskiej ekipy Bloober Team. Kilka miesięcy temu Silent Hill 2 Remake został oficjalnie potwierdzony i tym samym zakończył się rozdział pod tytułem "Branżowe plotki i spekulacje".

Piotr Babieno – prezes Bloober Team – podkreśla, że prace nad Silent Hill 2 Remake trwają "stosunkowo długo", a proces twórcy przebiega pod znakiem "wielkiej troski i ogromnego szacunku wobec pierwowzoru". I ewidentnie coś jest na rzeczy, ponieważ sami twórcy Silent Hill doceniają pracę polskiej firmy.

"Niesamowity talent"

Motoi Okamoto, producent Silent Hill, docenił Bloober Team, a swoją aprobatę zamanifestował na łamach IGN Japan. W trakcie ostatniego wywiadu padły słowa, które mogą wypełnić serca polskich graczy dumą. Okamoto jest zachwycony umiejętnością kreowania atmosfery poprzez elementy środowiskowe.

Po pierwsze, Bloober Team jest niesamowicie utalentowany, jeśli chodzi o tworzenie środowiska. Możesz naprawdę doświadczyć tego, co czuje James i wystarczy po prostu przespacerować się po zamglonym mieście. Myślę, że są świetni w tworzeniu teł, środowisk i atmosfery.

Motoi Okamoto

Padł nawet konkretny przykład. Japończycy mieli ogromne wymagania wobec efektu mgły, tak ważnego elementu w Silent Hill 2, i Bloober Team wywiązało się z powierzonego zadania. "Zrobili to tak, jak tego chcieliśmy".

"Oni wierzą w to, że gry są formą sztuki"

Na tym komplementy się nie kończą. Motoi Okamoto podkreśla, jak ważne jest podejście Bloober Team do gier.

Mam wrażenie, że (pracownicy Bloober Team – przyp. red.) traktują swoją pracę bardzo poważnie i że wierzą, że gry wideo są sztuką w większym stopniu, niż nam się wydawało. Japończycy są bardzo nieśmiali, jeśli chodzi o deklarowanie gier wideo jako formy sztuki, wiedziałeś o tym? Ale czuję, że oni naprawdę w to wierzą.

Motoi Okamoto

Silent Hill 2 Remake będzie wierny oryginalnym założeniom

Z innej wypowiedzi wynika, że w Silent Hill 2 Remake nie uświadczymy nowych wrogów, a jedyne co ulegnie zmianie, to ich AI, by "gracze cieszyli się walką". Jak to wszystko wyjdzie w praktyce? Czas pokaże i dodajmy, że mowa o bliżej nieokreślonym terminie. Data premiery Silent Hill 2 Remake nie jest jeszcze znana.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.