Kim jesteś w grach? Dobrym samarytaninem czy typowym zbirem? [Klub Dyskusyjny]

Wybory moralne kontra nasza moralność.

Kim jesteś w grach? Dobrym samarytaninem czy typowym zbirem? [Klub Dyskusyjny]
Paweł Olszewski

30.09.2017 | aktual.: 30.09.2017 01:48

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Tak naprawdę jakoś mocno udało mi się to tylko w Tyranny, bo to tak skonstruowana gra. Tam przez długi czas można wybrać jedynie to jak wielkim draniem się jest, więc myślałem sobie, że równie dobrze mogę być takim najgorszym. No i tak sobie grałem, aż w pewnym momencie gra dała mi do wyboru uratowanie bądź zamordowanie noworodka. "OK, tu jest moja granica" pomyślałem sobie i noworodka nie zamordowałem.

Swoją drogą mam znajomego, który w tym momencie zdecydował przeciwnie i przestał grać dalej. Bo uznał, że po takim szczycie złowrogości więcej już nie osiągnie. Więc no, pewnie, można na to różnie patrzyć.

Obraz

Jednak obecna rozgrywka jest zupełnie inna. Stworzyłem psychopatę, który na zewnątrz jest poważanym prezesem w jakiejś simo-firmie, ale w jego domu, czy właściwie pod nim, dzieją się koszmary. Otóż wybudowałem w piwnicy pokój, umieściłem w nim łóżko, stolik i krzesło, a następnie zamknąłem w nim kobietę. Jeść dostaje raz w ciągu dnia, a z toalety i prysznica skorzystać może raz w tygodniu. Siedzi tam zupełnie sama, choć jeszcze nie tak dawno temu była szczęśliwą narzeczoną mojego Sima. Prace trwają nad kolejnymi pomieszczeniami, a Andrzej już rozpoczął poznawanie i rozkochiwanie w sobie następnej ofiary, bo dla świata zewnętrznego to romantyk, domator i Sim bardzo rodzinny - tak go zaprojektowałem w edytorze.

Obraz

Ale to Simsy, w które gram raz w roku i zapominam. Zresztą choć to tylko zlepki polygonów, czuję jakiś dyskomfort grając w ten sposób. I jak się nad tym zastanowić, to zawsze tak miałem. Nie lubię grać złymi, ale irytują mnie też postacie, z których leje się tęcza. Wolę bohaterów pragmatycznych, czasem cynicznych, którzy skłaniają się ku byciu może nie dobrym, ale na pewno w porządku. No i nie oszukujmy się, większość gier karze graczy za bycie na wskroś złymi.

Przeczytaj także:

Redakcja

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.