Ilu ludzi na świecie gra? Niemal połowa ludności Ziemi

Ilu ludzi na świecie gra? Niemal połowa ludności Ziemi

Prawie połowa ludzkości gra w gry
Prawie połowa ludzkości gra w gry
Źródło zdjęć: © Pixabay
14.04.2023 10:15, aktualizacja: 23.01.2024 15:58

Gry komputerowe nieustannie ewoluują i trafiają do coraz szerszego grona odbiorców. Liczby imponują; dochodzimy do momentu, w którym niemalże połowa ludzkości ma styczność z tą formą rozrywki.

Gry komputerowe przestały być elitarną formą rozrywki – aktualnie jest to branża generująca olbrzymie przychody, a cyfrowe dzieła sztuki trafiają do coraz szerszego grona odbiorców. Chociaż z tymi "dziełami sztuki" to sprawa jest skomplikowana: gra grze nie jest równa. Mamy przepiękne produkcje z segmentu AAA, ale mamy też proste gry mobilne, którym przyświeca idea "zabijania czasu".

Niezależnie od gatunku i jakości produkcji, z grami miał do czynienia prawie co drugi człowiek zamieszkujący naszą planetę. Jak wynika z raportu DFC Intelligence Global Game Consumer Market Overview (via Gameindustry), na świecie jest nas już 3,7 mld. Nas – graczy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Połowa ludzkości gra w gry

Wspomniałem już, że gry różnią się od siebie, tak samo jak formy grania. Owszem, 3,7 mld ludzi to konsumenci branży gier, ale bardziej się liczy rzeczywista baza. Według omawianego raportu, około 10 proc. z tych 3,7 mld to regularni, systematyczni i obeznani gracze. Raport wskazuje, że istnieje około 300 mln graczy "zorientowanych na sprzęt", czyli takich, którzy kupują konsole oraz pecety specjalnie pod gry.

Branża generuje olbrzymie przychody

Wielu graczy to jednak ci ludzie, którzy nie czują potrzeby posiadania gamingowego PC czy konsoli, bo wystarczą im gry mobilne. Dostępność tych urządzeń również przekłada się na łączną pulę graczy. Co prawda niektóre z nich są teoretycznie darmowe, jednak zaimplementowane wewnątrz rozgrywki mikropłatności generują olbrzymie przychody.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)