Ilu ludzi na świecie gra? Niemal połowa ludności Ziemi

Gry komputerowe nieustannie ewoluują i trafiają do coraz szerszego grona odbiorców. Liczby imponują; dochodzimy do momentu, w którym niemalże połowa ludzkości ma styczność z tą formą rozrywki.

Prawie połowa ludzkości gra w gry
Prawie połowa ludzkości gra w gry
Źródło zdjęć: © Pixabay

Gry komputerowe przestały być elitarną formą rozrywki – aktualnie jest to branża generująca olbrzymie przychody, a cyfrowe dzieła sztuki trafiają do coraz szerszego grona odbiorców. Chociaż z tymi "dziełami sztuki" to sprawa jest skomplikowana: gra grze nie jest równa. Mamy przepiękne produkcje z segmentu AAA, ale mamy też proste gry mobilne, którym przyświeca idea "zabijania czasu".

Niezależnie od gatunku i jakości produkcji, z grami miał do czynienia prawie co drugi człowiek zamieszkujący naszą planetę. Jak wynika z raportu DFC Intelligence Global Game Consumer Market Overview (via Gameindustry), na świecie jest nas już 3,7 mld. Nas – graczy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Połowa ludzkości gra w gry

Wspomniałem już, że gry różnią się od siebie, tak samo jak formy grania. Owszem, 3,7 mld ludzi to konsumenci branży gier, ale bardziej się liczy rzeczywista baza. Według omawianego raportu, około 10 proc. z tych 3,7 mld to regularni, systematyczni i obeznani gracze. Raport wskazuje, że istnieje około 300 mln graczy "zorientowanych na sprzęt", czyli takich, którzy kupują konsole oraz pecety specjalnie pod gry.

Branża generuje olbrzymie przychody

Wielu graczy to jednak ci ludzie, którzy nie czują potrzeby posiadania gamingowego PC czy konsoli, bo wystarczą im gry mobilne. Dostępność tych urządzeń również przekłada się na łączną pulę graczy. Co prawda niektóre z nich są teoretycznie darmowe, jednak zaimplementowane wewnątrz rozgrywki mikropłatności generują olbrzymie przychody.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.