Hogwarts Legacy na PC, Xbox Series X|S, PS5. Porównanie wydajności i grafiki

Jeśli zastanawiacie się, jak wygląda i radzi sobie Hogwarts Legacy na poszczególnych platformach, to świetnie się składa. W sieci pojawił się materiał, który porównuje wszystkie dotychczasowe wersje gry.

Hogwarts Legacy na PS5
Hogwarts Legacy na PS5
Źródło zdjęć: © Polygamia

07.02.2023 13:45

10 lutego 2023 r. oficjalnie zadebiutuje długo oczekiwana gra z uniwersum Harry'ego Pottera. Pierwsze recenzje napawają olbrzymim optymizmem; Hogwarts Legacy jawi się jako niezwykle solidna gra.

W tym miejscu trzeba podkreślić, że 10 lutego 2023 r., owszem, zadebiutuje Hogwarts Legacy, ale nie na wszystkich platformach. W najbliższy piątek tytuł stanie się dostępny na PC i konsolach nowej generacji. Użytkownicy PlayStation 4 oraz Xbox One muszą poczekać aż do 4 kwietnia 2023 r.

Hogwarts Legacy na PC, PS5, Xbox Series X|S – Porównanie wydajności i grafiki

I właśnie dlatego porównanie wydajności i grafiki Hogwarts Legacy obejmuje jedynie PC oraz konsole nowej generacji. Twórcy kanału ElAnalistaDeBits pokazują, jak Dziedzictwo Hogwartu radzi sobie na poszczególnych platormach.

Hogwarts Legacy posiada pięć trybów graficznych: fidelity, fidelity + RT, performance, balanced oraz HFR performance. Wyjątek stanowi konsola Xbox Series S, gdzie możemy wybrać tylko trzy tryby (fidelity, performance, balanced).

Z nagrania płyną ciekawe wnioski. Konsola PlayStation 5 może pochwalić się najlepszym czasem ładowania. PS5 wykazuje również lepszą płynność w trybie z ray-tracingiem, ale w pozostałych trybach przegrywa z Xbox Series X pod względem wydajności. Sam RT pogarsza jakość tekstur na konsolach.

Ciekawe rzeczy dzieją się w wersji pecetowej. Twórcy nagrania uważają, że "ray-tracing za bardzo obciąża sprzęt w stosunku do tego, co oferuje", nazywając jednocześnie takie rozwiązanie "zbędnym dodatkiem". Nagranie ujawnia również pewien błąd, który dotyczy wszystkich wersji.

Wszystkie wersje mają problemy z zacinaniem się wewnątrz zamku podczas przemieszczania się przez pomieszczenia. Zdarzą się nawet momenty, w których utkniemy w drzwiach, dopóki inne pomieszczenie nie skończy się ładować.

ElAnalistaDeBits

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.