"Stare" GTA V na Xbox Series X działać ma tylko w 30 FPS‑ach

Nowa generacja? Na Rockstar nie robi to aż takiego wrażenia i GTA V odpalone we wstecznej kompatybilności na Xbox Series X śmigać będzie tylko w 30 klatkach na sekundę - donosi bloger.

gta grand theft auto
gta grand theft auto
Źródło zdjęć: © Rockstar
Adam Bednarek

30.10.2020 | aktual.: 01.03.2022 14:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kiedy zapowiedziano "GTA V" na Playstation 5 i Xbox Series X, ogłoszono, że będzie to wersja rozszerzona. Nie poszły za tym żadne konkrety, ale można było liczyć na 4K, 60 klatek na sekundę i osławiony ray tracing. I może tak będzie, jeśli kupimy wersję rozszerzoną, bo ta z poprzedniej generacji dziąłać będzie praktycznie tak samo.

Jez Corden, bloger Windows Central, donosi, że "GTA V" na Xbox Series X odpalone we wstecznej kompatybilności działać będzie w 30 klatkach na sekundę. 

Cóż, najwyraźniej w Rockstar doszli do wniosku, że po co zbytnio grzebać w grze z 2013 roku (!), skoro najprawdopodobniej i tak bez większych udogodnień można liczyć na świetną sprzedaż. Przypomnijmy, że jeszcze w sierpniu pisaliśmy o nadal kosmicznej sprzedaży "GTA V".

Czy tak samo będzie na PlayStation 5? Tego jeszcze nie wiemy. Jest to jednak prawdopodobne z jednego powodu. 

Wszyscy, którzy posiadają wersję na aktualną generację, dostaną ją ponownie po zakupie PS5. Być może to sprawia, że Rockstar nie zdecydowało się na większe i poważniejsze zmiany. Lepiej przyciągnąć do zakupy rozszerzonej wersji, która może wyglądać znacznie lepiej.

Tyle że jest jeszcze plotka, która niepokoi. Mianowicie cena tej wersji.

Holenderski Media Markt dodał grę w wersji PS5 do swojej oferty z ceną 74,99 euro. Gdyby tak produkcja została wyceniona w całej Europie, możemy być pewni, że w Polsce trzeba będzie za nią zapłacić 350 zł. Za siedmioletnią grą.

Znowu: to tylko plotka, ale w kontekście ograniczeń związanych z liczbą klatek ruch Rockstar wydaje się niepokojący. 

Oczywiście to nie oznacza, że "GTA V" na nowych konsolach będzie działać tak samo. Na Xbox Series X już zauważono szybsze wczytywanie się poziomów. 

Zawsze to coś. Co jednak ciekawe, "GTA IV" odblokowuje 30 FPS i działa w 60 FPS na XSX. Czyli można. Ale "GTA IV" nie doczeka się rozszerzonej edycji, która kosztuje sporo, więc... wszystko jasne? Nieładnie Rockstar, nieładnie.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościgta vgrand theft auto v
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.