GTA 6 coraz bliżej. Take-Two porusza temat sztucznej inteligencji

Rockstar Games oficjalnie potwierdza, że prezentacja GTA 6 jest już kwestią tygodni. Pierwsze materiały z gry będą dostępne w grudniu, kiedy to Rockstar Games będzie obchodziło swoje 25-lecie. Tymczasem najnowsze informacje z obozu Take-Two dotyczą kwestii sztucznej inteligencji.

GTA 6 - Time Travel Gameplay Concept
GTA 6 - Time Travel Gameplay Concept
Źródło zdjęć: © YouTube | TeaserPlay

Sztuczna inteligencja w grach staje się rzeczywistością, niezależnie od naszych oczekiwań. Mimo że nie mamy jeszcze do czynienia z rewolucją na pełną skalę, to jednak trend jest wyraźnie zauważalny. Coraz więcej korporacji z zainteresowaniem patrzy w stronę AI. Jako przykład można powołać Microsoft czy Ubisoft.

W kontekście zaś samego GTA 6 pojawiają się interesujące przesłanki. Strauss Zelnick, dyrektor generalny Take-Two, firmy macierzystej Rockstar Games, w rozmowie z Inverse zauważa, że AI z pewnością będzie przydatne, ale według niego "prawie na pewno nie będzie szybciej i taniej".

Zelnick wyjaśnia, gdzie AI może okazać się kluczowa: "Jesteś grywalną postacią, wchodzisz w interakcję z postacią niegrywalną. Ta interakcja jest obecnie oskryptowana. A postacie niegrywalne raczej nie są zbyt interesujące. Można sobie wyobrazić, że wszyscy NPC stają się naprawdę interesujący i zabawni."

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Podczas ostatniej konferencji z inwestorami, CEO Take-Two również mówił o AI, zapewniając o jej skuteczności.

Naszą strategią jest bycie najbardziej kreatywną, najbardziej innowacyjną i najbardziej wydajną firmą w branży i myślę, że sztuczna inteligencja prawdopodobnie spełnia wszystkie trzy kryteria. Ale nie oczekuj, że ceny spadną. Po prostu oczekuj, że wszystko będzie lepsze.

Strauss Zelnick

Czy twórcy wykorzystają nowatorskie narzędzia w GTA 6? Czas pokaże. Najnowsze przecieki sugerują, że Rockstar Games nie próżnował przez te 10 lat i deweloperzy najwyraźniej opracowali ulepszony silnik graficzny oraz nowy, jeszcze bardziej zaawansowany i realistyczny system animacji postaci.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.