GTA 6 coraz bliżej. Take-Two porusza temat sztucznej inteligencji
Rockstar Games oficjalnie potwierdza, że prezentacja GTA 6 jest już kwestią tygodni. Pierwsze materiały z gry będą dostępne w grudniu, kiedy to Rockstar Games będzie obchodziło swoje 25-lecie. Tymczasem najnowsze informacje z obozu Take-Two dotyczą kwestii sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja w grach staje się rzeczywistością, niezależnie od naszych oczekiwań. Mimo że nie mamy jeszcze do czynienia z rewolucją na pełną skalę, to jednak trend jest wyraźnie zauważalny. Coraz więcej korporacji z zainteresowaniem patrzy w stronę AI. Jako przykład można powołać Microsoft czy Ubisoft.
W kontekście zaś samego GTA 6 pojawiają się interesujące przesłanki. Strauss Zelnick, dyrektor generalny Take-Two, firmy macierzystej Rockstar Games, w rozmowie z Inverse zauważa, że AI z pewnością będzie przydatne, ale według niego "prawie na pewno nie będzie szybciej i taniej".
Zelnick wyjaśnia, gdzie AI może okazać się kluczowa: "Jesteś grywalną postacią, wchodzisz w interakcję z postacią niegrywalną. Ta interakcja jest obecnie oskryptowana. A postacie niegrywalne raczej nie są zbyt interesujące. Można sobie wyobrazić, że wszyscy NPC stają się naprawdę interesujący i zabawni."
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Podczas ostatniej konferencji z inwestorami, CEO Take-Two również mówił o AI, zapewniając o jej skuteczności.
Czy twórcy wykorzystają nowatorskie narzędzia w GTA 6? Czas pokaże. Najnowsze przecieki sugerują, że Rockstar Games nie próżnował przez te 10 lat i deweloperzy najwyraźniej opracowali ulepszony silnik graficzny oraz nowy, jeszcze bardziej zaawansowany i realistyczny system animacji postaci.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii