Gran Turismo 7. Pierwszy rzut oka na tryb kariery
Wiemy już najważniejsze – Gran Turismo 7 zadebiutuje na konsolach PS4 i PS5 4 marca 2022 roku. Ale czy przypadkiem inna kwestia nie wydaje się nam bardziej kluczowa? Co z tym trybem kariery? Czy rzeczywiście Polyphony powróci do korzeni? Oceńcie sami.
11.09.2021 13:03
Krótko po prezentacji nowego zwiastuna Gran Turismo 7, na blogu PlayStation zdradzono ciut więcej na temat tego, na co wielu fanów serii narzekało w Gran Turismo Sport. Tryb kariery powraca, zbudowany z krwii i kości niczym w poprzednich odsłonach serii. Tak, będzie mapa świata, dzięki której trafimy na szkołę jazdy, sklepy tuningowe i wiele innych (właściwie nie wiemy jeszcze, czym są pozostałe).
Na pierwszy rzut oka rzekłbym, że w Gran Turismo 7 zaczerpnięto sporo z serii Forza Horizon. Personalizacja samochodów, szczególnie pod względem wyglądu zewnętrznego, została bardzo dopracowana. Możliwości są wręcz niezliczone, można zmienić nawet kolor lusterka. Kreator wprowadzono już w Gran Turismo Sport, chociaż wyglądał wówczas na bardziej skomplikowany.
We wpisie na blogu PlayStation czytamy, że producenci byli "zdumieni jakością projektów stworzonych przez naszych fanów w edytorze barw i ich ilością". Nie mogło zabraknąć więc tej funkcji także w GT7 i zaznaczono, że ulepszono jej interfejs, aby był bardziej intuicyjny i użyteczny dla graczy.
Fotorealistyczne zrzuty? Tu pomoże HDR
GT7 będzie bardziej ukierunkowane na kolekcjonowanie samochodów. Chociaż w którym Gran Turismo tego nie robiliśmy? Jedną z rozwiniętych funkcji gry mają być "krajobrazy". W grze dodano ponad 2500 lokalizacji znajdujących się w 43 krajach, które możemy wykorzystać do fotografowania swojego auta. To znaczy, do robienia zrzutów ekranu. Producenci gry zauważają, że funkcja pozwala na pełną kontrolę nad fotorealistycznymi ujęciami dzięki użyciu technologii HDR, o ile nasz wyświetlacz ją obsługuje.
Zmienne warunki pogodowe – są
W początkowych odsłonach serii Gran Turismo zdecydowanie tego brakowało. Z tego względu Polyphony Digital położyło bardzo duży nacisk na odzwierciedlenie warunków pogodowych występujących w określonych częściach świta. Na podstawie ogromnej ilości danych odtworzono je i wprowadzono do gry. Pierwsze zrzuty ekranu wyglądają obiecująco.