Gabe Newell wierzy, że przyszłość gier leży w interfejsie mózg-komputer

Współzałożyciel i dyrektor Valve zdradził, że jego firma pracuje nad oprogramowaniem służącym do przetwarzania sygnałów z ludzkiego mózgu na dane cyfrowe.

Gabe Newell
Gabe Newell
Źródło zdjęć: © Polygamia.pl

26.01.2021 12:37

Newell w rozmowie dla telewizji TVNZ 1 opowiadał o współpracy Valve z OpenBCI. Efektem ma być technologia, która określi czy gracz odczuwa przyjemność z gry. Jeżeli odpowiedź będzie negatywna, algorytm ma zmienić parametry i np. zwiększyć poziom trudności.

Nie jest to projekt zupełnie nowy. Valve o pracach nad interfejsem mózg-komputer informował w przeszłości. Newell jest do technologii mocno przekonany i mówi o niej "przyszłość rynku gier wideo".

Wszystko miałoby się odbywać za pomocą zmodyfikowanych gogli do wirtualnej rzeczywistości (Valve wypuściło swój zestaw w 2020 r. pod nazwą Valve Index VR).

Newell twierdzi, że dzięki interfejsowi zarządzanie emocjami miało by przypominać korzystanie z aplikacji na telefonie. Jego zdaniem technologię można zaprzęgnąć do np. poprawy jakości snu. "Sen mógłby stać się z czasem aplikacją. Ustalasz liczbę godzin snu i fazy REM" mówi dyrektor Valve w wywiadzie.

Valve nie zamierza na ten moment komercjalizować technologii. "Ciągle odkrywamy coś nowego" – twierdzi Newell. I dodaje, że najważniejszym elementem rozwiązania musi być odpowiedni poziom zabezpieczeń.

Z drugiej strony mówi również: "w 2022 roku każdy szanujący się twórca gier powinien mieć tego typu urządzenie w swoim studiu".

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.