Gabe Newell o VR i przyszłości rozrywki

“Jesteśmy bliżej Matrixa, niż ktokolwiek podejrzewa”.

Gabe Newell o VR i przyszłości rozrywki
Bartosz Witoszka
1

Podejrzewam, że większość serwisów umieściła powyższy cytat w nagłówku; jest ładny, ma odpowiednią długość (w sam raz pod SEO) no i przyciąga uwagę czytelnika. No ale to tylko cytat – wypadałoby dołożyć do tego jakiś kontekst.

Jak zapewne wiecie, już w przyszły poniedziałek posiadacze odpowiednich zestawów VR będą mogli zanurzyć się (dosłownie) w świecie Half-Life’a, wcielając się w Alyx, drugoplanową bohaterkę serii, która stara się przetrwać w świecie opanowanym przez kosmitów. Powodów do czekania na grę są trzy – przede wszystkim będzie to kolejny Half-Life. Mimo że seria nigdy nie została ukończona, to cieszy się ogromnym kultem, a spory o to, czy pierwsza, czy może druga część była ważniejsza/lepsza trwają zapewne do dziś.

Po drugie to gra od początku do końca zrobiona przez Valve, a to obecnie zdarza się bardzo rzadko. Co prawda nie wolno nam zapomnieć o Artifact, ale podejrzewam, że sam Gabe Newell odłożył na bok swoją karciankę.

Po trzecie i w zasadzie najważniejsze – Half-Life: Alyx od początku tworzone jest z myślą o technologii VR, co dla szefa Valve stanowi powód do dumy i sam bardzo interesuje się nowymi technologiami, które pomogą przenieść rozrywkę na inny poziom. Wspomina o tym w materiale IGN, gdzie opowiada o swoich inspiracjach i kierunku, w jakim jego zdaniem powinna podążyć technologia.

Szczególną uwagę Newella zwróciły interfejsy typu mózg-komputer, które umożliwiają sterowanie i wydawania poleceń maszynom poprzez myśli. Brzmi niczym science fiction, ale zdaniem szefa Valve jesteśmy już blisko osiągnięcia takiego poziomu:

Samo VR z kolei jest dla Gabe’a Newella i jego zespołu wyzwaniem w kwestii nowego sposobu projektowania gier, ale jak stwierdza sam zainteresowany – po tym, jak gracze zagrają w Half-Life: Alyx, zrozumieją, czemu zdecydowano się na VR.

Pozostaje zatem trzymać za słowo i mieć nadzieję, że tytuł faktycznie stanie się krokiem milowym w dziedzinie projektowania i odbierania gier wideo czy rozrywki ogólnie.

Bartek Witoszka

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne