Emile Liang, producent Far Cry opuszcza Ubisoft po 24 latach

Znany deweloper Emile Liang zdecydował się opuścić producenta gier Ubisoft. Liang pracował w firmie aż 24 lata. Ostatnie osiem spędził zaś w studiu Ubisoft Toronto, gdzie pracował nad serią Far Cry.

Far Cry 6
Far Cry 6
Źródło zdjęć: © Ubisoft
Karolina Kowasz

17.08.2021 15:17

Chociaż Liang opuszcza studio jeszcze przed premierą Far Cry 6, to należy pamiętać, że tytuł jest już na ostatniej prostej do wydania. Nie należy się więc obawiać, że data będzie zagrożona.

Zasłużona emerytura

Jak donosi serwis The Gamer, deweloper poinformował o swoim odejściu za pomocą wpisu na LinkedIn. Liang zamieścił wpis, w którym pochwalił się stażem pracy w Ubisofcie, gdzie pracował od maja 1998 roku. Podziękował również wszystkim swoim współpracownikom za możliwość wspólnego rozwijania się i zapewnił, że nadal pozostaje w branży gier.

Liang planuje jednak wnieść swoje spojrzenie do tego świata, dlatego zdecydował się na założenie startupu SkillTree w Toronto. Zgodnie z informacjami, SkillTree skupi się na mentoringu, coachingu zawodowym i szkoleniach dla programistów gier. Ponieważ branża szybko się rozwija, narzędzia, techniki i procesy szybko stają się przestarzałe. Firma ma być odpowiedzią na ten problem i stanowić rozwiązanie dla twórców gier, którzy chcą utrzymać swoje umiejętności, uzyskać wskazówki dotyczące ścieżki kariery i mieć dostęp do najnowszych technologii i praktyk.

Nie tylko Far Cry

Warto zauważyć, że Liang zaczynał jako kierownik projektu w Ubisoft Montreal zaledwie rok po jego założeniu. Szybko stał się współproducentem Prince of Persia: The Sands of Time, po czym pracował także nad odsłoną The Two Thrones z tejże serii. Ma na koncie również takie dzieła jak Splinter Cell: Conviction, Assassin's Creed 3 i Assassin's Creed Unity.

The Gamer zauważa jednak, że w ostatnich miesiącach nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy deweloper z zespołu Far Cry 6 opuszcza Ubisoft. W marcu starszy projektant gier Marc McGinley opuścił firmę po czterech latach pracy. Jego celem miał być dalszy rozwój Far Cry 6.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościfar cryfar cry 6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.