Emile Liang, producent Far Cry opuszcza Ubisoft po 24 latach
Znany deweloper Emile Liang zdecydował się opuścić producenta gier Ubisoft. Liang pracował w firmie aż 24 lata. Ostatnie osiem spędził zaś w studiu Ubisoft Toronto, gdzie pracował nad serią Far Cry.
Chociaż Liang opuszcza studio jeszcze przed premierą Far Cry 6, to należy pamiętać, że tytuł jest już na ostatniej prostej do wydania. Nie należy się więc obawiać, że data będzie zagrożona.
Zasłużona emerytura
Jak donosi serwis The Gamer, deweloper poinformował o swoim odejściu za pomocą wpisu na LinkedIn. Liang zamieścił wpis, w którym pochwalił się stażem pracy w Ubisofcie, gdzie pracował od maja 1998 roku. Podziękował również wszystkim swoim współpracownikom za możliwość wspólnego rozwijania się i zapewnił, że nadal pozostaje w branży gier.
Liang planuje jednak wnieść swoje spojrzenie do tego świata, dlatego zdecydował się na założenie startupu SkillTree w Toronto. Zgodnie z informacjami, SkillTree skupi się na mentoringu, coachingu zawodowym i szkoleniach dla programistów gier. Ponieważ branża szybko się rozwija, narzędzia, techniki i procesy szybko stają się przestarzałe. Firma ma być odpowiedzią na ten problem i stanowić rozwiązanie dla twórców gier, którzy chcą utrzymać swoje umiejętności, uzyskać wskazówki dotyczące ścieżki kariery i mieć dostęp do najnowszych technologii i praktyk.
Nie tylko Far Cry
Warto zauważyć, że Liang zaczynał jako kierownik projektu w Ubisoft Montreal zaledwie rok po jego założeniu. Szybko stał się współproducentem Prince of Persia: The Sands of Time, po czym pracował także nad odsłoną The Two Thrones z tejże serii. Ma na koncie również takie dzieła jak Splinter Cell: Conviction, Assassin's Creed 3 i Assassin's Creed Unity.