Electronic Arts na mobilnych zakupach. tym razem wydali 1,4 mld dolarów

EA nie próżnuje. W lutym gigant wydał przeszło 2,4 miliarda dolarów, przejmując Glu Mobile. Teraz do swojego portfolio dołącza kolejne studio.

Andrew Wilson, CEO Electronic Arts
Andrew Wilson, CEO Electronic Arts
Źródło zdjęć: © Getty Images | Kevork Djansezian

20.09.2021 16:00

Tym razem padło na Playdemic, twórców gier mobilnych, w tym nagradzanego tytułu Golf Clash. Produkcja została pobrana przeszło 80 milionach razy na całym świecie, co pozwoliło Golf Clash, stać się jedną z najpopularniejszych gier mobilnych w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

- Dodanie niesamowitego zespołu Playdemic nie tylko zwiększa siła naszych zespołów mobilnych na całym świecie, kontynuuje również naszą ekspansję i inwestycje w talenty z Wielkiej Brytanii – tłumaczy zakup Andrew Wilson, dyrektor generalny Electronic Arts.

W oficjalnym oświadczeniu możemy również przeczytać, że przejęcie kosztowało EA 1,4 miliarda dolarów.

Studio Playdemic powstało w 2010 r. Swoją siedzibę ma w Manchesterze i zatrudnia ponad 60 osób. Największym hitem studia jest Golf Clash, które miało swoją premierę w 2017 r.

Przypomnijmy, Electronic Arts zarobiło w 2020 r. 779 mln dolarów z samego segmentu gier mobilnych. Nic w tym dziwnego. Gigant ma w swoich zasobach m.in. mobilne Simsy, Fifę, SimCity czy Star Wars: Galaxy of Heroes, a w lutym powiększyli portfolio o gry studia Glu Mobile, które przejęli w lutym za 2,4 mld dolarów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.