EA poszło na gigantyczne zakupy. 2,4 mld dolarów za Glu Mobile

Electronic Arts zamierza położyć jeszcze większy nacisk na gry mobilne. Gigant osiągnął porozumienie w sprawie nabycia Glu Mobile za ok. 2,4 miliarda dolarów.

Andrew Wilson, CEO Electronic Arts
Andrew Wilson, CEO Electronic Arts
Źródło zdjęć: © Getty Images | Kevork Djansezian

Glu Mobile powstało 15 lat temu w San Francisco. Studio zatrudnia przeszło 800 osób, a swoje biura ma również Foster City, Toronto (Kanada) i Hajdarabad (Indie). W swoim portfolio mają ok. 200 tytułów. Wśród nich m.in. "Covet Fashion", "Deer Hunter", "Design Home", "Diner Dash", "Disney Sorcerer's Aren", "MLB Tap Sports Baseball", "Kim Kardashian Hollywood". W przeszłości byli również odpowiedzialni za mobilne wersje kliku odsłon "Call of Duty", "Guitar Hero" czy "Monopoly".

"Przejęcie Glu połączy niesamowite zespoły i głęboko angażujące produkty, które wspólnie zostaną liderem gier mobilnych ze sprawdzonym doświadczeniem" - powiedział Andrew Wilson, dyrektor generalny EA. Cena przejęcia nie jest dokładnie znana. Reuters podaje kwotę 2,4 mld dolarów, z kolei gamesindustry.biz pisze o 2,1 mld.

To co jednak jest pewne to cel EA. Gigant zakłada, że w pierwszym roku transakcja osiągnie rentowność, dodając 15 usług z portfolio Glu, które w minionym roku przyniosły 544 mln dolarów przychodu.

Warto przy tym dodać, że Electronic Arts zarobiło w 2020 r. 779 mln dolarów z samego segmentu gier mobilnych. Nic w tym dziwnego. Gigant ma w swoich zasobach m.in. mobilne "Simsy", "Fifę", "SimCity" czy "Star Wars: Galaxy of Heroes".

EA za sobą finansowo świetny rok. Zarobili 6 miliardów dolarów, z czego 4 mld pochodziły z mikrotransakcji. Wszystko wskazuje na to, że kolejnym celem Electronic Arts jest dominacja na rynku gier mobilnych. Przejęcie Glu Mobile ma zostać sfinalizowane do końca 31 czerwca.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.