EA poszło na gigantyczne zakupy. 2,4 mld dolarów za Glu Mobile

EA poszło na gigantyczne zakupy. 2,4 mld dolarów za Glu Mobile

Andrew Wilson, CEO Electronic Arts
Andrew Wilson, CEO Electronic Arts
Źródło zdjęć: © Getty Images | Kevork Djansezian
09.02.2021 08:34

Electronic Arts zamierza położyć jeszcze większy nacisk na gry mobilne. Gigant osiągnął porozumienie w sprawie nabycia Glu Mobile za ok. 2,4 miliarda dolarów.

Glu Mobile powstało 15 lat temu w San Francisco. Studio zatrudnia przeszło 800 osób, a swoje biura ma również Foster City, Toronto (Kanada) i Hajdarabad (Indie). W swoim portfolio mają ok. 200 tytułów. Wśród nich m.in. "Covet Fashion", "Deer Hunter", "Design Home", "Diner Dash", "Disney Sorcerer's Aren", "MLB Tap Sports Baseball", "Kim Kardashian Hollywood". W przeszłości byli również odpowiedzialni za mobilne wersje kliku odsłon "Call of Duty", "Guitar Hero" czy "Monopoly".

"Przejęcie Glu połączy niesamowite zespoły i głęboko angażujące produkty, które wspólnie zostaną liderem gier mobilnych ze sprawdzonym doświadczeniem" - powiedział Andrew Wilson, dyrektor generalny EA. Cena przejęcia nie jest dokładnie znana. Reuters podaje kwotę 2,4 mld dolarów, z kolei gamesindustry.biz pisze o 2,1 mld.

To co jednak jest pewne to cel EA. Gigant zakłada, że w pierwszym roku transakcja osiągnie rentowność, dodając 15 usług z portfolio Glu, które w minionym roku przyniosły 544 mln dolarów przychodu.

Warto przy tym dodać, że Electronic Arts zarobiło w 2020 r. 779 mln dolarów z samego segmentu gier mobilnych. Nic w tym dziwnego. Gigant ma w swoich zasobach m.in. mobilne "Simsy", "Fifę", "SimCity" czy "Star Wars: Galaxy of Heroes".

EA za sobą finansowo świetny rok. Zarobili 6 miliardów dolarów, z czego 4 mld pochodziły z mikrotransakcji. Wszystko wskazuje na to, że kolejnym celem Electronic Arts jest dominacja na rynku gier mobilnych. Przejęcie Glu Mobile ma zostać sfinalizowane do końca 31 czerwca.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)