Mass Effect 5 może zmienić silnik. EA nie zamierza już szczędzić pieniędzy
Wydawca Electronic Arts i deweloper BioWare na poważnie rozważają zmianę silnika w kolejnej grze z serii Mass Effect. Istnieją spore szanse, że firmowy Frostbite zostanie zastąpiony przez Unreal Engine.
Informacje o planowanej zmianie silnika wynikają głównie z oferty pracy EA dla dyrektora technicznego Mass Effect 5. W ogłoszeniu tym czytamy, że wydawca poszukuje kandydatów, którzy mają doświadczenie z Unreal Engine – zauważa serwis Venturebeat.
BioWare stworzyło pierwsze trzy gry z serii Mass Effect na silniku Unreal będącym pakietem narzędzi, które twórcy mogą licencjonować od Epic Games, aby tworzyć nowe gry. W przypadku Mass Effect: Andromeda, BioWare przerzuciło się na Frostbite firmy EA DICE, które studio stworzyło pierwotnie dla swoich strzelanek Battlefield.
Dla EA atrakcyjność Frostbite polegała na oszczędzaniu pieniędzy. Ponieważ producent posiadał własną technologię, nie musiał zawierać żadnych umów licencyjnych z Epic lub innymi firmami zewnętrznymi. Wygląda jednak na to, że firma nie zamierza już trzymać swoich oszczędności pod materacem.
Warto zauważyć, że Mass Effect i stworzone przez BioWare Anthem straciły coś na przejściu z Unreala na Frostbite, co było widoczne w takich elementach gry jak animacja otoczenia. Podczas gdy klub nocny w oryginalnym Mass Effect był wypełniony dziesiątkami tańczących postaci, w Anthem bohaterowie pozostawali nieruchomi, dopóki się do nich nie zbliżyłeś.
Potencjalne zmiany na razie nie został oficjalnie potwierdzone przez EA, jednak wiele wskazuje na to, że jednak wewnętrzny silnik EA Frostbite zostanie zastąpiony przez Unreal Engine 5.