EA przelicytowało Take-Two. Na stole 1,2 miliarda dolarów

Walka o Codemasters trwa w najlepsze. Gdy wydawało się, że Take-Two przejmie brytyjskie studio z początkiem 2021 r., do gry wkroczyło Electronic Arts.

Walka o Codemasters trwa. Na stole 1,2 miliarda dolarów
Walka o Codemasters trwa. Na stole 1,2 miliarda dolarów
Źródło zdjęć: © Polygamia.pl

W listopadzie miało dojść do porozumienia na linii Take-Two Interactive i Codemasters. Ci pierwsi zaoferowali wykup brytyjskich gigantów za astronomiczną kwotę niespełna 1 miliarda dolarów. Do przejęcia miało dojść w pierwszym kwartale 2021 r. Pisał o tym m.in. BuisnessWire.

Teraz okazuje się, że chrapkę na Codemasters (a więc na takie marki jak: "Dirt", "Project Cars" czy "F1") ma również Electronic Arts. Jak podaje CNBC, EA podjęło decyzję przebicia oferty Take-Two. Na przysłowiowym stole pojawiła się kwota 1,2 miliarda dolarów.

„Zarząd Codemasters rozważył różne aspekty oferty EA i uważa, że ​​stanowi ona lepszą ofertę dla akcjonariuszy w porównaniu z tą złożoną przez Take-Two” - poinformowała brytyjska firma w oficjalnym komunikacie.

Warto przy tym dodać, że wartość rynkowa Take-Two wyceniana jest na około 13 miliardów dolarów. Electronic Arts ma być z kolei warte 40 miliardów dolarów.

Nieoficjalnie mówi się też, że oferta złożona przez Take-Two choć brzmi imponująco, nie usatysfakcjonowała wszystkich członków zarządu Codemasters. Powód? Propozycja nie składała się wyłącznie z gotówki, ale również akcji. A ich wartość jest zależna od sytuacji na nowojorskiej giełdzie.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
codemasterstake-two interactiveelectronic arts
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.