Cyberpunk 2077. Ponad miliard internautów mówi o grze

Strona głównaCyberpunk 2077. Ponad miliard internautów mówi o grze
09.12.2020 14:02
Gamescom 2019 (Photo by Lukas Schulze/Getty Images)
Gamescom 2019 (Photo by Lukas Schulze/Getty Images)
bEgIgkHW

Nam, graczom, może się wydawać, że o "Cyberpunk 2077" rozmawiają wszyscy. I tym razem przeczucie nas nie myliło. Twardymi danymi podzielił się na Twitterze Michał Sadowski z Brand 24.

bEgIgkHp

Wniosek jest jeden – "Cyberpunk 2077" jest na językach wszystkich. Niezależnie od zakątku świata czy internetu.

- Śledząc dziesiątki tysięcy marek z całego świata bardzo rzadko trafiamy na takie, które potrafiłyby tak mocno "zawładnąć" globalną dyskusją. Typowo, poziomy miliardów internautów zasięgu są zarezerwowane dla dużych wyrażeń poruszających świat, jak start rakiety, czy premiera superprodukcji filmowej – mówi Polygamii Michał Sadowski, prezes Brand24, zajmującej się monitoringiem mediów. 

Premierze "Cyberpunk 2077" towarzyszy wiele emocji. Gra zbiera wysokie oceny, ale przedpremierowe kody nie były pozbawione błędów. Ostro zareagowała również warszawska giełda papierów wartościowych. Nie zmniejszyło to jednak zainteresowania tytułem CD Projekt Red.

bEgIgkHr
Cyberpunk 2077. Premiera za rogiem, a na giełdzie niepokój
Cyberpunk 2077. Premiera za rogiem, a na giełdzie niepokój

- Przyznam, że poczułem dumę widząc polską markę w tak elitarnym gronie. Bardzo wysoki poziom rozpoznawalności i zasięgu obserwowaliśmy naturalnie od wielu miesięcy, ale premiera wzniosła te parametry na nowe wyżyny w tej branży. Z drugiej strony, nie jest to zaskoczenie, bo komunikacja tego tytułu była jedną z najlepiej zaplanowanych i wdrożonych, jakie widziałem. Naprawdę bardzo rzadko obserwujemy marki, które zbudowały społeczność 1 mln fanów jeszcze zanim produkt faktycznie się pojawił (na Twitterze profil zdobył 1 mln śledzących na długo przed premierą) – tłumaczy Sadowski.

Recenzja Cyberpunk 2077. Zamieszkałem w Night City i nie chcę stamtąd wracać
Recenzja Cyberpunk 2077. Zamieszkałem w Night City i nie chcę stamtąd wracać

Przy okazji krótkiej rozmowy nie mogło zabraknąć kluczowego pytania: czy Michał Sadowski znajdzie czas, żeby w "Cyberpunk 2077" zagrać?

bEgIgkHx

- Oczywiście mam już swoją kopię gry, choć przyznam że najbardziej interesuje mnie podglądanie działań komunikacyjnych tego produktu. Są bowiem realizowane na najwyższym światowym poziomie i postrzegam to jako bardzo pouczające przetarcie szlaków dla kolejnych polskich firm, które niekoniecznie nawet w branży gamingowej - będą realizować globalną ekspansję z podobnym rozmachem.

bEgIgkIn