Cyberpunk 2077. Patch 1.2 już wkrótce. Lista zmian jest gigantyczna
Oto moment, na który czekały miliony fanów. Cyberpunk 2077 już za chwilę największej aktualizacji od dnia premiery. Wbrew obawom fanów lista poprawek jest naprawdę długa.
1,5 tygodnia temu CD Projekt Red w nietypowy sposób pochwalił się, co przyniesie oczekiwany od dawna patch 1.2 do Cyberpunka 2077. Nie wszyscy jednak byli zachwyceni zarówno sposobem komunikacji, jak i króciutką listą pokazanych zmian. Dziś już wszystko jest jasne - w grze zmian będzie multum.
Patch 1.2 do Cyberpunka pojawi się "wkrótce" na PC oraz konsole PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X. Pełną listę poprawek znajdziecie tutaj, CD Projekt Red informuje nas, że tych większych jest ponad 500! Poniżej wymieniamy najważniejsze naszym zdaniem poprawki i zmiany:
- Zwiększono odległość, w której pojawiają się siły NCPD, kiedy gracz popełni przestępstwo.
- Dodano nowy suwak czułości kierowania pojazdami w ustawieniach sterowania. Pozwala zmniejszyć szybkość reakcji przycisków podczas kierowania pojazdami na wszystkich urządzeniach sterujących.
- Dostosowano kod prowadzenia pojazdów, by lepiej radził sobie w przypadku małej lub ekstremalnie wysokiej liczby klatek na sekundę, co zapewnia większą spójność sterowania. Znacznie poprawia to kierowanie pojazdami na konsolach poprzedniej generacji.
- Reakcja na potrącenie przyjaznych NPC-ów została wyłączona.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować, że cywil uciekający przed pojazdem gracza reagował nieprawidłowo.
- Naprawiono losowe błędy kolizji, które mogły spowodować, że V wjedzie w budynek i wypadnie ze świata.
- Naprawiono błąd, przez który osiągnięcia za ukończenie działań w danej dzielnicy nie były odblokowywane.
- Naprawiono problem z NPC-ami poruszającymi się po śmierci.
- Poprawiono renderowanie tekstur z daleka.
- Naprawiono błąd graficzny związany z szybką podróżą oraz przejściami filmowymi.
- Ulepszenia związane z wewnętrznymi i zewnętrznymi źródłami światła.
- Dostosowano jakość ziemi przy ustawieniach średnich i niskich.
- Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre przedmioty NPC-ów były zdublowane.
- Inne części miasta widziane z odległości teraz wyglądają bardziej realistycznie ze względu na ulepszone oświetlenie.
- Poprawiono stabilność i wydajność silnika gry oraz silnika renderującego (zmniejszając tym samym liczbę losowych błędów w grze).
- Wprowadzono ulepszenia w zakresie optymalizacji i zarządzania pamięcią na różnych systemach (co zmniejsza liczbę awarii).
- (PC) Umożliwiono włączenie ray tracingu w kartach graficznych AMD. Konieczne są najnowsze sterowniki karty graficznej.
- (PC) Przypisanie klawiszy: więcej akcji można teraz przypisać do innych klawiszy.
- (PS4) Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyrzucenie rzeczy z plecaka, gdyż na nowo pojawiały się one w ekwipunku.
Oprócz długiej listy wymienionych przez CD Projekt Red poprawek, są jeszcze pomniejsze zmiany, których już nie wymieniono.