1,5 tygodnia temu CD Projekt Red w nietypowy sposób pochwalił się, co przyniesie oczekiwany od dawna patch 1.2 do Cyberpunka 2077. Nie wszyscy jednak byli zachwyceni zarówno sposobem komunikacji, jak i króciutką listą pokazanych zmian. Dziś już wszystko jest jasne - w grze zmian będzie multum.
Patch 1.2 do Cyberpunka pojawi się "wkrótce" na PC oraz konsole PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X. Pełną listę poprawek znajdziecie tutaj, CD Projekt Red informuje nas, że tych większych jest ponad 500! Poniżej wymieniamy najważniejsze naszym zdaniem poprawki i zmiany:
- Zwiększono odległość, w której pojawiają się siły NCPD, kiedy gracz popełni przestępstwo.
- Dodano nowy suwak czułości kierowania pojazdami w ustawieniach sterowania. Pozwala zmniejszyć szybkość reakcji przycisków podczas kierowania pojazdami na wszystkich urządzeniach sterujących.
- Dostosowano kod prowadzenia pojazdów, by lepiej radził sobie w przypadku małej lub ekstremalnie wysokiej liczby klatek na sekundę, co zapewnia większą spójność sterowania. Znacznie poprawia to kierowanie pojazdami na konsolach poprzedniej generacji.
- Reakcja na potrącenie przyjaznych NPC-ów została wyłączona.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować, że cywil uciekający przed pojazdem gracza reagował nieprawidłowo.
- Naprawiono losowe błędy kolizji, które mogły spowodować, że V wjedzie w budynek i wypadnie ze świata.
- Naprawiono błąd, przez który osiągnięcia za ukończenie działań w danej dzielnicy nie były odblokowywane.
- Naprawiono problem z NPC-ami poruszającymi się po śmierci.
- Poprawiono renderowanie tekstur z daleka.
- Naprawiono błąd graficzny związany z szybką podróżą oraz przejściami filmowymi.
- Ulepszenia związane z wewnętrznymi i zewnętrznymi źródłami światła.
- Dostosowano jakość ziemi przy ustawieniach średnich i niskich.
- Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre przedmioty NPC-ów były zdublowane.
- Inne części miasta widziane z odległości teraz wyglądają bardziej realistycznie ze względu na ulepszone oświetlenie.
- Poprawiono stabilność i wydajność silnika gry oraz silnika renderującego (zmniejszając tym samym liczbę losowych błędów w grze).
- Wprowadzono ulepszenia w zakresie optymalizacji i zarządzania pamięcią na różnych systemach (co zmniejsza liczbę awarii).
- (PC) Umożliwiono włączenie ray tracingu w kartach graficznych AMD. Konieczne są najnowsze sterowniki karty graficznej.
- (PC) Przypisanie klawiszy: więcej akcji można teraz przypisać do innych klawiszy.
- (PS4) Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyrzucenie rzeczy z plecaka, gdyż na nowo pojawiały się one w ekwipunku.
Oprócz długiej listy wymienionych przez CD Projekt Red poprawek, są jeszcze pomniejsze zmiany, których już nie wymieniono.