Co łączy Olgę Tokarczuk i Unreal Engine 5? Ibru, czyli nowa gra RPG
Studio Sundog zdradza kolejne szczegóły gry Ibru. Ta produkcja czerpie garściami z twórczości Olgi Tokarczuk, a konkretnie z powieści "Anna In w grobowcach świata". Tym razem przyjrzymy się kreacji świata.
Powieść Olgi Tokarczuk jako gra na silniku Unreal Engine 5? Tak, to możliwe. Co więcej, projekt skryty pod nazwą Ibru nabiera rozpędu i oto otrzymujemy garść nowych informacji. Na początku przypomnijmy, że Ibru to detektywistyczna gra RPG, która inspiruje się powieścią "Anna In w grobowcach świata" autorstwa polskiej noblistki.
Twórcy przy projektowaniu Ibru inspirują się mitami i historią bliskiego wschodu. Nawiązania będzie można znaleźć w kulturze, ubiorach bohaterów, czy architekturze. Niektóre stroje i lokalizacje powiązane są z faktami geograficznymi i problemami społecznymi krajów z tamtego obszaru.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ibru: kreacja świata
Carlos Castañon, współzałożyciel i dyrektor artystyczny Sundog, przybliża nam kierunek artystyczny najniższej dzielnicy miasta oraz jego głębię.
Natomiast Aleksandra Bieluk, współzałożycielka i dyrektorka narracyjna Sundog, podkreśla znaczenie rozwarstwienia społecznego w Ibru. Nadchodząca gra będzie pełna kontrastów.
Ibru to pierwszy tytuł Sundoga. Nad grą pracuje aktualnie około 10 osób, a docelowo spółka zamierza zbudować 20 osobowy zespół. Spółka szacuje, że budżet gry przekroczy 10 mln zł. Gra ma być wydana w 2026 roku. Wcześniej spółka rozważy debiut na NewConnect. Czas rozgrywki planowany jest na ok. 16 godzin. W pierwszej rundzie finansowania w styczniu br. firma pozyskała od inwestorów 1,48 mln zł. W 2023 Sundog zamierza pozyskać kolejne finansowanie na rozwój produkcji. Współwłaścicielem Sundoga jest także wspomniana – Olga Tokarczuk.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii