Co łączy Olgę Tokarczuk i Unreal Engine 5? Ibru, czyli nowa gra RPG
Studio Sundog zdradza kolejne szczegóły gry Ibru. Ta produkcja czerpie garściami z twórczości Olgi Tokarczuk, a konkretnie z powieści "Anna In w grobowcach świata". Tym razem przyjrzymy się kreacji świata.
20.04.2023 11:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Powieść Olgi Tokarczuk jako gra na silniku Unreal Engine 5? Tak, to możliwe. Co więcej, projekt skryty pod nazwą Ibru nabiera rozpędu i oto otrzymujemy garść nowych informacji. Na początku przypomnijmy, że Ibru to detektywistyczna gra RPG, która inspiruje się powieścią "Anna In w grobowcach świata" autorstwa polskiej noblistki.
Twórcy przy projektowaniu Ibru inspirują się mitami i historią bliskiego wschodu. Nawiązania będzie można znaleźć w kulturze, ubiorach bohaterów, czy architekturze. Niektóre stroje i lokalizacje powiązane są z faktami geograficznymi i problemami społecznymi krajów z tamtego obszaru.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ibru: kreacja świata
Carlos Castañon, współzałożyciel i dyrektor artystyczny Sundog, przybliża nam kierunek artystyczny najniższej dzielnicy miasta oraz jego głębię.
Natomiast Aleksandra Bieluk, współzałożycielka i dyrektorka narracyjna Sundog, podkreśla znaczenie rozwarstwienia społecznego w Ibru. Nadchodząca gra będzie pełna kontrastów.
Ibru to pierwszy tytuł Sundoga. Nad grą pracuje aktualnie około 10 osób, a docelowo spółka zamierza zbudować 20 osobowy zespół. Spółka szacuje, że budżet gry przekroczy 10 mln zł. Gra ma być wydana w 2026 roku. Wcześniej spółka rozważy debiut na NewConnect. Czas rozgrywki planowany jest na ok. 16 godzin. W pierwszej rundzie finansowania w styczniu br. firma pozyskała od inwestorów 1,48 mln zł. W 2023 Sundog zamierza pozyskać kolejne finansowanie na rozwój produkcji. Współwłaścicielem Sundoga jest także wspomniana – Olga Tokarczuk.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii