Nowe informacje o Ibru. Olga Tokarczuk za sterami produkcji

Nowe informacje o Ibru. Olga Tokarczuk za sterami produkcji

Ibru
Ibru
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
23.02.2023 12:58

Studio Sundog przerywa milczenie i ujawnia nowe informacje o Ibru – detektywistycznej grze RPG, której fundamentem jest powieść Olgi Tokarczuk "Anna In w Grobowcach Świata".

Sundog, nowa spółka z branży gier wideo, której akcjonariuszką jest laureatka Nagrody Nobla w dziedzinie literatury – Olga Tokarczuk, z sukcesem zakończył emisję prywatną. W styczniu br. firma pozyskała od inwestorów 1,48 mln zł. Kapitał ten zostanie przeznaczony na stworzenie prototypu gry – Ibru – inspirowanej książką Olgi Tokarczuk Anna In w Grobowcach Świata.

W nadchodzących miesiącach Sundog planuje kolejną emisję. Jej celem będzie zebranie budżetu produkcyjnego na stworzenie tytułu. Teraz studio postanowiło nieco przybliżyć niuanse tej produkcji.

Co wiemy o Ibru? Nowe informacje

  • Ibru będzie detektywistyczną grą RPG; zadaniem gracza będzie przemierzanie świata umarłych i zabieganie o przychylność bogów.
  • Dzieło studia Sundog chce pogodzić estetykę cyberpunkową z mitami symeryjskimi.
  • W Ibru zabraknie systemu walki.
  • Czas rozgrywki planowany jest na ok. 16 godzin.
  • Projekt powstaje na silniku Unreal Engine 5.
  • Gra Ibru ma być gotowa w 2026 r.
  • Zespół Sundog tworzy aktualnie 9 osób, jednak zespół wkrótce się powiększy za sprawą nowych rekrutacji.
  • Współwłaścicielem Sundoga jest wspomniana Olga Tokarczuk.

Spółkę Sundog założyły cztery osoby:

  • Aleksandra Bieluk – dyrektorka narracyjna z sześcioletnim doświadczeniem w tworzeniu i implementowaniu fabuły w grach.
  • Carlos Castañon – dyrektor artystyczny z 15-letnim doświadczeniem w kreowaniu wizualnej warstwy gier.
  • Zbyszko Fingas – scenarzysta oraz członek zarządu Fundacji Olgi Tokarczuk.
  • Mateusz Błaszczyk – dyrektor kreatywny z dziesięcioletnim doświadczeniem w branży gier.

Nie mam poczucia, że jestem właścicielką mitu o Inannie. Wręcz przeciwnie mity należą do wszystkich i ciągle do nas wracają w różnych formach. Gra może być innym sposobem wejścia w opowieść, przeżycia jej w inny sposób. Uważam, że to szansa dla mojej książki - zaistnieć w innej formie i w ten sposób dotrzeć do ludzi, którzy już nie czytają papierowych książek. Interesuje się wszystkim, co powstaje i staram się pomagać, głównie w kwestiach narracyjnych. Mam nadzieję, że powstanie z tego mądra i fascynująca przygoda intelektualna.

Olga Tokarczuk (Photo by Beata Zawrzel/NurPhoto via Getty Images)Olga Tokarczuk

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)