Chłopiec uratował siostrę przed atakiem agresywnego łosia. Po latach przyznano mu nagrodę
Oto historia, która brzmi jak scena z filmu. Hans z młodszą siostra szli skrótem przez las do szkoły. Tam zaatakował ich olbrzymi zwierz, a chłopcu udało się uratować siostrzyczkę... wykorzystując umiejętności nabyte dzięki grze "World of Warcraft".
Historia wydarzyła się w 2007 roku w Norwegii w małej miejscowości Leksivka. 12-letni Hans Jorgen Olsen i jego 10-letnia siostra pewnego poranka spóźnili się na szkolny autobus. Wybór pieszej trasy przez las okazał się fatalny, to właśnie tam dwójka została zaatakowana przez olbrzymiego łosia, który miał terroryzować okolicę od dłuższego czasu.
Dzieci rozbiegły się w dwie strony, ale starszy Hans chciał być pewien, że nic się nie stanie jego siostrze. I tu zaczęło się instynktowne działanie, połączone z doświadczeniem z "World of Warcraft". I nie chodzi o oczywiście o magiczne zaklęcia. Hans nie miał także schowanego za pazuchą topora ani miecza.
Jak sam opisywał, pierwszy do głowy przyszedł mu pomysł znany z gry, aby odwrócić uwagę łosia i skierować ją na siebie. Fani "WoW-a" doskonale znają ją pod nazwą "Taunt", czyli właśnie sprawienia, aby przeciwnik nie atakował innych osób z drużyny, tylko używającego umiejętności gracza.
Taktyka się powiodła, ale później przyszedł trudniejszy etap - ucieczka przed łosiem. Ta nie do końca się udała, wielki zwierz uderzył Hansa w plecy, wyrzucając go w powietrze. Hans miał niewiele czasu na kombinowanie, znów musiał zdać się na instynkt. I znów odruchowo przyszła taktyka, którą widział w grze.
Tą była umiejętność klasy Łowców o nazwie "Feign Death", czyli nic innego jak... udawanie, że jest się martwym. Znów zadziałało. Łoś obwąchał chłopca, uznał, że pokonał swojego przeciwnika i poszedł.
Historię opisywały media z całego świata. Dziś wraca na tapet, bo stała się inspiracją do stworzenia Gaming Champions Awards. Za akcją stoi G2A, polski sklep z kluczami do gier, który przez lata nie miał najlepszej prasy. Chcą w ten sposób "nagradzać tych, którzy używają gier, aby zmienić rzeczywisty świat".
26-letni Hans Jorgen Olsen jest jednocześnie pierwszym laureatem nagrody, którą stanowi gamingowy PC z kartą RTX 3070 i procesorem Ryzen 5 5600X.