"Ceny gier są zbyt niskie". Ile zapłacimy za gry w 2024 r.?

Ile będą kosztować gry w 2024 r.? 100 dolarów za grę AAA w dniu premiery - taki standard cenowy może być bliżej, niż wszyscy sądzą. Cenowa pętla zaciska się coraz mocniej; prezes Capcomu chce droższych gier i wskazuje konkretny powód. Czy branża pójdzie tym śladem?

Ile zapłacimy za gry w 2024 r.?
Ile zapłacimy za gry w 2024 r.?
Źródło zdjęć: © Polygamia, Sony

Tanio to już było i najwyraźniej będzie jeszcze drożej. Gry w 2024 r. mogą kosztować krocie, co z pewnością "ucieszy" wszystkich entuzjastów wirtualnej rozrywki. Spójrzmy na to, jak wygląda niepisany standard cenowy: ten w ujęciu globalnym wynosi aktualnie około 70 dolarów za grę z segmentu AAA w dniu premiery. Zważywszy na "kaliber" takiej produkcji, ta cena utrzymuje się niekiedy przez długie miesiące od debiutu.

Jak zareagują gracze, jeśli dowiedzieliby się, że w 2024 r. za taką grę zapłacą nie 70, a 100 dolarów? Producenci gier mają kilka argumentów, by dążyć do takiego (lub zbliżonego) standardu cenowego, a jeden z argumentów przedstawł Haruhiro Tsujimoto - prezes Capcomu.

"Ceny gier są zbyt niskie" - tak twierdzi prezes Capcomu

Haruhiro Tsujimoto w rozmowie z Nikkei (indeks giełdowy w Azji) postawił sprawę jasno - gry są zbyt tanie. Wskazał przy tym rosnące koszty rozwoju oraz potrzebę podniesienia płac specjalistom. Płace "rosną w całej branży", tak samo jak proces tworzenia, więc i gry powinny być droższe. Ma to być "zdrową opcją dla biznesu".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Osobiście uważam, że ceny gier są zbyt niskie. Koszty rozwoju są około 100 razy wyższe niż w erze Famicom, ale ceny oprogramowania nie wzrosły aż tak bardzo. Istnieje również potrzeba podniesienia płac. Biorąc pod uwagę fakt, że płace rosną w całej branży, myślę, że podniesienie cen jednostkowych jest zdrową opcją dla biznesu.

Haruhiro Tsujimoto

100 dolarów za grę w 2024 r.?

Słowa Haruhiro Tsujimoto mogą okazać się sygnałem dla całej branży, zresztą nie tylko prezes Capcomu uderza w podobne struny. W przeszłości CEO Ubisoftu mówił o konieczności podwyższenia cen gier do 70 dolarów (z ówczesnego niepisanego standardu ok. 60 dolarów). W zbliżonym tonie wypowiedział się rzecznik Microsoftu w grudniu 2022 r.

Branża komentuje słowa prezesa Capcomu, niektórzy wróżą wizję 100 dolarów za grę AAA, jak np. Insider Gaming. Wydaje się, że "coś jest na rzeczy", ale niekoniecznie będzie to 100 dolarów w 2024 r. Jeśli popatrzymy na powyższą dynamikę i zachowamy analogię, to standardem może być kwota rzędu 80-90 dolarów.

Wszystko drożeje: gry, usługi, konsole, silniki

Widmo grania w coraz droższe gry idzie w parze z innymi podwyżkami:

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.