Capcom dzięki swoim hitom nie przestaje zarabiać

Firma cieszy się ze sprzedaży Residenta, Devil May Cry i Monster Huntera.

Capcom dzięki swoim hitom nie przestaje zarabiać
Łukasz Jarkiewicz

W sprawozdaniu finansowym Capcomu za poprzedni kwartał roku fiskalnego, obejmującego okres od 1 kwietnia do 30 czerwca, czytamy, że firma uzyskała przychód netto ze sprzedaży w wysokości 13 miliardów 977 milionów jenów (co stanowi wzrost o 1,4% względem tego samego okresu z 2018 roku) i dochód operacyjny na poziomie 7 miliardów 733 milionów jenów (tutaj różnica znacznie większa, bo nastąpił wzrost o 34,8% do samego kwartału poprzedniego roku).

Czytamy też, że przychody netto wyniosły 17 miliardów 938 milionów jenów i jest to 4,3-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do tego samego kwartału w ubiegłym roku. W przeliczeniu na nasze to ok. 650 milionów złotych.

Obraz

W przypadku zysku operacyjnego (czyli tego przed opodatkowaniem) przychody  wyniosły 7 miliardów 703 miliony jenów (prawie 280 milionów złotych). I tutaj wynik robi wrażenie, ponieważ nastąpił wzrost o 50,8% względem tego samego okresu z 2018 roku.

Firma przypisuje sukces zwiększającej się bazie graczy Resident Evil 2, Devil May Cry 5 i Monster Hunter World, które zadebiutowały na pececie, PlayStation 4 i Xbox One. Warta uwagi jest trzecia pozycja z wyżej wymienionych, która w dalszym ciągu sprzedaje się równie dobrze pomimo premiery w sierpniu 2018 r. na komputerach. W ubiegłym miesiącu dowiedzieliśmy się o 13 milionach egzemplarzy wysłanych do sklepów, a już niebawem, we wrześniu, na konsolach zadebiutuje Iceborne. W styczniu również na blaszakach.

Monster Hunter: World - PS4 Announcement Trailer | E3 2017

W przypadku remake'a Resident Evil 2 mówi się o ponad 4 milionach sprzedanych sztuk. Devil May Cry natomiast przekroczył próg dwóch milionów w ciągu dwóch tygodni od debiutu. Przypomnę tylko, że obydwie gry pojawiły się na początku bieżącego roku. Poza udaną sprzedażą okazały się dobrymi grami, które otrzymywały wysokie noty u recenzentów.

Ciekawostką pozostaje fakt, że właśnie te tytuły zwiększyły zysk sprzedaży cyfrowej, która umożliwiła wysoką marżę.

Capcom już w ubiegłym roku wspominał, że zależy mu na wysokich ocenach niż dobrej sprzedaży, ale nie można powiedzieć, żeby zarobki nie odgrywały istotnej roli, bo odgrywają. O czym zresztą przeczytacie we wpisie Adama.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.