Blogi 2.0 - czas na Was!

Polygamia również w tym roku przechodzi kilka znaczących zmian. Wprowadzamy kolejną z nich i mamy nadzieję, że naprawdę przypadnie Wam do gustu.

Blogi 2.0 - czas na Was!
Adam Piechota

"Poly to blog” - ile razy widzieliście tę frazę, czy to jako wymówkę, czy jako argumentację, czy wyróżnienie, czy określenie relacji, jakie panują pomiędzy redaktorami serwisu oraz jego czytelnikami. Lubimy nasze niestandardowe, autorskie podejście do sprawy. Ba, dzięki niemu najprawdopodobniej nadal jeszcze istniejemy, i to w czasach, gdy portale zwyczajnie padają lub przechodzą nieprzyjemne zmiany, mające zachęcić nowych użytkowników. My też się zmieniamy. Jednak wyłącznie w taki sposób, który nas, jako kilku zapracowanych zajawkowiczów, autentycznie raduje. Cieszymy się z luźniejszych form recenzowania, stawania naprzeciw trendom, jeśli serce tak podpowiada, innego tempa przepływu informacji, jeśli towarzyszy mu subiektywny szlif.Ale nie cieszyliśmy się z blogów, czyli działu, który za lat panowania Agory miał się nieco lepiej. Twórczość czytelnika wymagała przeklikania się poza główną stronę, a na nią samą trafiała zdecydowanie za rzadko. Krótko - marnował się potencjał, jakiego w naszej społeczności nie brakuje. Jasne, zawsze możecie tworzyć gigantyczne felietony i uderzać do nas z nimi formalnie, przez odpowiedniego maila. Te rzeczy są u nas częścią codzienności, a nawet potrafimy za nie zapłacić, jeśli na to zasługują. Co jednak z drobną myśloodsiewnią, małymi refleksjami, okołogrowym pamiętnikarstwem? Blogi 2.0 - bo tak pozwoliłem sobie nazwać nowy „ficzer” - są tutaj odpowiedzią.O co chodzi w skrócie? Ano o to, że teraz blogi rzeczywiście dostają swoją sekcję na stronie głównej. Zobaczycie je na pasku po prawej. Ponadto oficjalnie zobowiązujemy się czytać je wszystkie (dopóki starczy sił przerobowych lub nie zaczniecie porządnymi tekstami sypać za często, odpowiadam za to ja), wyróżniać regularnie (najlepszy tekst ostatnich kilku dni zawsze będzie widoczny wśród bieżących newsów), a nawet… nagradzać. I to nie jakimiś kubeczkami z nadrukiem loga portalu, tylko wybranymi przez Was samych grami. Chcemy Wam pokazać, że na Waszej twórczości zależy nam tak bardzo, jak na naszej własnej. Nie dla klików. Dla ludzi, dzięki którym wciąż tu jesteśmy. Najsilniejsi od lat.A teraz tutorial. Jeśli nie wiecie, jak funkcjonują polyblogi użytkowników, przeprowadzę Was przez ten proces krok po kroku.

  • Rejestracja będzie niezbędna. Jeśli zabrnęliście z nami aż tutaj, zakładam, że z tej lub innej okazji konto już założyliście
  • Wchodzimy w nasz profil. Znajdziemy tam kuszącą opcję "Załóż Blog"
  • Nazywamy nasz blog. Dodajemy mu niedługi, ale wyróżniający opis. Możecie też dodać zdjęcie na okładkę bloga

  • Macie własnego bloga! Zobaczycie go, jeśli ponownie wejdziecie w swój profil. A tam znowu kusząca opcja – “Nowy wpis bloga”
  • Tutaj nadajemy tytuł naszemu wpisowi oraz umieszczamy sam artykuł. Warto też zastanowić się chwilę nad zajawką, zwaną też leadem. To dosłownie dwa zdania pokrótce opisujące, czego dotyczy artykuł. Teraz macie na to osobne pole, więc nie trzeba pogrubiać pierwszego akapitu. Nie zapominajmy o obrazku wyróżniającym, żeby nasz wpis ślicznie wyglądał na stronie głównej!
  • Wpis bloga warto też urozmaicić obrazkami. Te dodajemy poprzez przycisk "Dodaj medium" w lewym górnym rogu. Na tym jednak nie koniec. Kiedy obrazek już zostanie wstawiony, można go nieco stuningować. Aby to zrobić, najeżdżamy myszką na obrazek i wybieramy ikonę ołówka
  • W ten sposób dostajemy się do okna, w którym możemy wybrać dodatkowe opcje
  • Etykieta to po prostu podpis obrazka.
  • Wyrównanie to oblanie obrazka tekstem.
  • Rozmiar najlepiej zostawić ten, który wpadł automatem, czyli albo szpaltę, albo pełny.
  • Odnośnik też lepiej zostawić jak jest, choć poeksperymentujcie :)
  • Z opcji zaawansowanych warto zaznaczyć ptaszek przy "Otwórz odnośnik w nowej zakładce". Dzięki temu po kliknięciu w obrazek otwiera się on w osobnej zakładce.
  • A jeśli chcemy mieć obrazek otwierający się w pop-upie, jak te w tym wpisie, to w polu "Relacja (XFN)" wpisujemy "prettyPhoto" zwracając uwagę na wielkość liter i brak spacji po "pretty"
  • I tadam – jesteśmy w domu!

Tyle od Adama, który będzie opiekował się blogami. Teraz pora na parę słów ode mnie. Bardzo nam się marzy, żeby Polygamia była miejscem, w którym piszą nie tylko członkowie redakcji, ale też czytelnicy. Żeby to wszystko się przenikało i łączyło w spójną całość. Żeby było to takie nasze miejsce w sieci, do którego można wpaść po ciężkim dniu i po prostu się wyluzować. Coś napisać, pogadać z innymi, pośmiać, powkurzać nawzajem.Ale żeby tak się stało, potrzebujemy Waszej pomocy. Jeśli coś w blogach nie działa, piszcie maila na kontakt@polygamia.pl albo bezpośrednio do mnie czy Adama. Nie zawsze odpiszemy od razu, czasem nawet nie odpiszemy wcale, ale czytamy Wasze uwagi i są one dla nas bardzo cenne. Dotyczy to zresztą nie tylko blogów, ale całej Polygamii.A ponieważ jestem tu naczelnym, to teraz muszę popsuć trochę zabawę i przedstawić zasady tego przedsięwzięcia.

  • Piszcie co chcecie i o czym chcecie. Nie musi to być związane z grami wideo.
  • Macie swój kanał na YouTube? A może prowadzicie podcast? Choć jesteśmy z tych naiwnych, dla których słowo pisane nadal ma jakąś wartość, to nie mamy problemu z materiałami wideo, audio i innymi. Tylko prośba - niech będzie to coś więcej niż jedno zdanie i link do filmu.
  • Zapewne nie muszę przypominać, że zawartość powszechnie uznana za niedozwoloną, nielegalną i tak dalej będzie kasowana w tempie ekspresowym. Plagiatów też nie lubimy.
  • Korzystajcie z dostępnych narzędzi. Jak czegoś nie wiecie albo jest to niejasne, pytajcie.
  • Pamiętajcie, że dla wielu osób blog, czy to na Poly, czy gdziekolwiek indziej, to pierwsze zetknięcie z pisaniem. Zatem krytykujmy, wyłapujmy błędy, zwracajmy uwagę, ale wiecie - z głową ;)

Jeśli chodzi o nagradzanie autorów najlepszych tekstów, to działa to w dość prosty sposób:

  • Poniższe zasady dotyczą wszystkich blogów. Również tych dodanych przed publikacją tego artykułu.
  • Akcja oficjalnie startuje z dniem publikacji tego artykułu.
  • W akcji nie mogą brać udziału redaktorzy Polygamii, ich rodziny oraz współpracownicy regularnie piszący dla Polygamii (bloga oczywiście założyć mogą, ale nagród nie będzie).
  • Adam przynajmniej raz w miesiącu wyróżnia jeden blogowy wpis na stronie głównej (to ten na niebieskim tle po dwóch pierwszych wpisach redakcyjnych).
  • Oceniamy nie tylko tematykę, poprawność językową czy styl autora, ale też warstwę estetyczną. Niech te blogi jakoś wyglądają.
  • Spośród autorów wyróżnionych w danym miesiącu wpisów redakcja wybiera tych, którzy otrzymają nagrodę.
  • Znalezienie się wśród autorów wyróżnionych wpisów nie gwarantuje otrzymania nagrody.
  • Nagrodą jest dowolna gra, na dowolną platformę w cenie nieprzekraczającej 280 zł brutto.
  • Gra może być tylko jedna i musi być dostępna w oficjalnych kanałach dystrybucji w Polsce.
  • Nagrody nie można zamienić na ekwiwalent pieniężny.
  • Jeśli cena wybranego tytułu jest niższa niż 280 zł, nagrodzonemu nie przysługuje zwrot nadwyżki.
  • Nagrody nie można wymienić na inną, bo coś "nie działa" albo bo się nie podoba.
  • W przypadku wersji fizycznych, koszty wysyłki pokrywamy my.
  • O wygranej informujemy mailem. Od tego momentu, liczonego od dnia wysyłki maila, macie 7 dni kalendarzowych na podjęcie decyzji.
  • Choć tego nie popieramy, to tak - można preordery.
  • Może się zdarzyć, że danego miesiąca nie wyłonimy nikogo. Albo wręcz przeciwnie - może być i trzech zwycięzców.
  • Decyzje są niepodważalne. Nie można się od nich odwoływać ani ich zaskarżać, chyba że osoba zgłaszająca ma podstawy twierdzić, iż wpis jest plagiatem.

Bartosz Stodolny

Redaktor naczelny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
publicystykapolygamiablogi
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (48)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.