Baldur's Gate 3 - Patch 1 już dostępny. Ponad 1000 usprawnień i poprawek
Larian udostępnił przed weekendem pierwszego dużego patcha do Baldur's Gate'a 3. Lista poprawek jest tak długa, że nie zmieściła się w opisie na Steamie.
26.08.2023 11:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pierwsza duża aktualizacja do Baldur's Gate'a 3 trafiła do graczy. W porównaniu do poprzednich hotfixów lista zmian jest olbrzymia o i obejmuje ponad 1000 pozycji. Jej podsumowanie można znaleźć na Steamie pod tym adresem, zaś w całości dostępna jest na oficjalnej stronie gry.
Larian wśród wprowadzonych poprawek wymienia m.in. problemy z NPC, którzy zauważali gracza, kiedy nie powinni, unoszące się w powietrzu przedmioty i nie uruchamiająca się części graczy ostatnia scena romansu z Shadowheart.
Jest tego oczywiście znacznie, znacznie więcej. Są tu poprawki przerywników, logiki historii, balansu, czy nawet elementów blokujących rozgrywkę i zmuszających graczy do wczytania wcześniejszego zapisu.
To nie koniec. Jak pisze producent gry, "tuż za rogiem" znajduje się Patch 2. Ten z kolei poza kolejnymi poprawkami koncentrować ma się na wydajności silnika gry. Oficjalnie dostępny będzie bardzo niedługo, logicznie myśląc można zakładać, że twórcy będą chcieli ukończyć go przed premierą na PlayStation 5 3 sierpnia (wszystkie poprawki z pecetowej wersji będą od razu dostępne na konsolach).
Jeżeli jesteście rozczarowani brakiem informacji o poprawie wydajności (która spada wyraźnie w 3 akcie) już w tym patchu, tak czy inaczej polecam sprawdzić. W moim przypadku poprawił ją bardzo wyraźnie, prawdopodobnie dzięki poprawce działania zdolności i statusów postaci.
Baldur's Gate 3 jest olbrzymią grą z ilością ręcznie zaprojektowanej zawartości znacznie przekraczającą to, do czego jesteśmy przyzwyczajeni. Po jej udostępnieniu milionom graczy nieuniknione było, że znajdzie się wiele błędów, których Larian nie wyłapał sam. Trzeba też jednak pamiętać, że gra została wydana miesiąc wcześniej, niż początkowo planowali twórcy - i to trochę czuć.
Jeżeli chcecie wiedzieć, dlaczego mimo tego wszystkiego uważam, że Baldur's Gate 3 to RPG dekady, to zapraszam do mojej recenzji.
Dominik Gąska, współpracownik Polygamii