Awaria Facebooka uderzyła również w gaming. Głównie mobilny

Na pełny obraz reperkusji po awarii Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera zapewne przyjdzie jeszcze czas. Problemów nie uniknęli również giganci związani z rynkiem gier wideo.

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg
Źródło zdjęć: © Getty Images | Chip Somodevilla

05.10.2021 11:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najmocniej oberwał oczywiście Oculus. Platforma VR nie działała, podobnie jak część aplikacji i gier. Wbrew obiegowym żartom, nikt na szczęście nie utknął na stałe w wirtualnej rzeczywistości na sześć godzin. Miłośnicy VR-u mogli natomiast korzystać z uprzednio zakupionego oprogramowania, o ile nie było ono zależne od serwerów Facebooka.

Problem dotknął również użytkowników FIFA Mobile. Ich lwia część używa Facebooka do logowania. W poniedziałek okazało się, jak mało rozsądne jest to rozwiązanie.

To samo tyczy się miłośników Pokemon Go, którzy równie chętnie korzystają z platformy Marka Zuckerberga do uruchomienia ulubionej gry. Wczoraj, z wiadomych powodów, nie było to możliwe.

Przypomnijmy, że Facebook i wszystkie główne usługi, których serwis jest właścicielem, padły w poniedziałek na całym świecie na ponad 6 godzin. Dochodzenie internautów wykazało, że powodem wydaje się błędna aktualizacja zewnętrznego protokołu trasowania BGP.

Pierwsza na awarię (poza użytkownikami migrującymi tłumnie na Twittera) zareagowała giełda. Wartość akcji Facebooka spadła w pewnym momencie o ponad 5,5 proc. Z problemami boryka się jednak nie tylko gigant społecznościowy. Wraz z wyprzedażą akcji dużych firm technologicznych zmieniły się też m.in. kursy Apple, Microsoftu, Netfliksa i Amazona.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
facebookpokemon goniantic
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.