"Najpopularniejszy zwiastun w historii Call of Duty". No pewnie, że mowa o WWII

"Najpopularniejszy zwiastun w historii Call of Duty". No pewnie, że mowa o WWII08.05.2017 16:07
Adam Piechota

Łaska graczy, jak widać, na pstrym koniu jeździ.

No to ładnie. Nie mylili się ci, którzy przy zwiastunie Call of Duty: WWII zauważali nagłą odmianę opinii publicznej na temat tasiemca Activision. Gdy rok temu oglądaliśmy pierwszą zajawkę Infinite Warfare, okazała się ona to jednym z najmocniej bojkotowanych filmów na Youtubie związanych z grami wideo. Tak w ogóle. Wydawca parł jednak rezolutnie do premiery, grożąc mediom pięściom, że i tak odniesie sukces (ba, a obietnice zrobienia z IW nowej trylogii pamiętacie?). Nie odniósł. Znaczy gra się sprzedała, oczywiście, wszak to CoD, lecz dla Activision była sporym rozczarowaniem. Zapowiedź nowego zombie-DLC (Chronicles) dla starusieńkiego Black Ops 3 pokazuje, jak sporym. Dlatego czytaliśmy nieco pokorniejsze obietnice "powrotu do korzeni". Których owocem jest właśnie WWII.

Official Call of Duty®: WWII Reveal Trailer

Zero lotów kosmicznych, egzoszkieletów, biegania po ścianach. Druga Wojna i tyle, jak ponad dekadę temu. O proszę, jak to się opłaciło. Nawet jeśli wątpliwości jest nadal sporo (dowód). Jak czytamy na Eurogamerze, podczas ostatniego zebrania finansowego Activision Thomas Tippl powiedział, że najnowszy zwiastun nie tylko najszybciej w historii serii, w jedną dobę, przekroczył granice dziesięciu milionów wyświetleń (teraz zbliża się do szesnastu), ale również jest najchętniej "lajkowanym" materiałem filmowym związanym z Call of Duty. Blisko milion łapek w górę na niecałe sto tysięcy łapek w dół. Stosunek 10:1.

Bobby Kotick dodaje, że negatywna opinia graczy z zeszłego roku "właściwie wyparowała" po zapowiedzi WWII. Tacy jesteśmy litościwi, tak szybko wybaczamy. Nabijam się, rzecz jasna, ale jeżeli ktoś wątpi, że ten tytuł będzie gigantycznym hitem, który zawstydzi nawet najlepsze produkcje całego roku (a tych nie brakuje w 2017, oj nie), musi potem udawać zaskoczonego. Bałbym się teraz przesadzenia w drugą stronę. Następnych kilku CoD-ów może nam całkowicie obrzydzić drugowojenny setting, na amen. Czy w 2020 roku następnym "najchętniej lajkowanym zwiastunem w dziejach" będzie niespodziewana zapowiedź Modern Warfare 4?

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.