Aktualizacja Sons of The Forest. Nowe przedmioty, brama i zmiana dotycząca snu
Nowe przedmioty i brama, którą wreszcie stworzymy w Sons of the Forest – to tylko niektóre z nowości, jakie wprowadza aktualizacja. Nie jest to zwykły hotfix, tylko update o rozmiarze niespełna 1 GB. Zmiany dotyczą również balansu rozgrywki, w tym opcji spania.
10.03.2023 | aktual.: 15.03.2023 13:47
Twórcy Sons of the Forest wywiązują się ze swojej obietnicy i dostarczają graczom ogromną aktualizację. Do tej pory byliśmy skazani na drobne hotfixy, które co prawda wprowadziły nowe opcje, jednak Patch 01 to coś więcej, znacznie więcej.
Aktualizacja eliminuje szereg błędów, a część z nich jest związana z wadliwym działaniem SI. Zgodnie z przypuszczeniami, Kelvin już nie powinien dewastować naszych domków, a kłody rzucone do wody przestają "skakać". Uwadze twórców nie umknęły bugi związane z budowaniem, optymalizacją, czy dźwiękiem. Nowe animacje to również część aktualizacji. To oczywiście nie wszystko, bo pojawią się także nowe przedmioty w Sons of the Forest.
Aktualizacja Sons of the Forest – istotne nowości
- Jeśli zależy nam na jeszcze większej immersji, to od teraz możemy wyłączyć całkowicie znacznik, pokazujący trajektorię lotu przedmiotów do rzucania. W opcjach możemy też od teraz zresetować ustawienia.
- Pospolity kanibal może od teraz atakować gracza skacząc z drzew. Są również nowe animacje ich śmierci.
- Mniejsze konstrukcje (takie jak krzesła) możemy od teraz relokować, przesuwać.
- Pułapka na ryby (więcierz) w końcu zacznie działać poprawnie.
- W niektórych wioskach kanibali pojawi się wieża.
- W końcu możemy stworzyć bramę w naszym murze obronnym.
- A także zabezpieczyć drzwi specjalnym zamkiem.
- Wśród nowych przedmiotów znajdziemy lornetkę oraz lotnię do szybowania.
- Nowa walka z bossem i nowe elementy fabularne.
Aktualizacja Sons of the Forest zmienia balans
Tu również dzieją się rzeczy ciekawe. Ważna zmiana dotyczy snu. Aktualizacja wprowadza czas odnowienia snu. Co to oznacza? Do tej pory ta mechanika działała w ten sposób: gracz "idzie spać", a po obudzeniu mógł od razu "zasnąć" raz jeszcze. Bez jakikolwiek ograniczeń (niektórym tym sposobem "przesypiali" zimę).
Teraz już tego nie zrobimy. Jeśli wybierzemy opcję snu i obudzimy się w nocy, to nie ma zmiłuj – jesteśmy skazani na rozgrywkę, musimy grać do momentu, aż opcja snu ponowie się odblokuje. I tym samym jesteśmy skazani na wszystkie pory roku w Sons of the Forest.
Kolejna zmiana dotycząca balansu to zwiększenie HP mutantów w zależności od liczby aktywnych graczy w trybie wieloosobowym. Wzmocniono działanie jagód, ziół i grzybów, zaś obrażenia zadawane przez strzelbę są zmniejszone aż o połowę. Podobnie "energetyk" – jego działanie jest osłabione o 50 proc.
Zmian jest znacznie więcej
Aż trudno uwierzyć, ale zmian jest więcej, znacznie więcej. Kompletną listę nowości znajdziemy pod tym adresem. Oczywiście na tym nie koniec, bo trwa odliczanie do kolejnej dużej aktualizacji Sons of the Forest. Czego możemy się spodziewać? Pewnym tropem jest ostatnie Q&A z przedstawicielami studia Endnight Games. Przypomnijmy też, że twórcy potrzebowali zaledwie 24 godzin, by sprzedać 2 mln kopii gry.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii