Activision Blizzard nie porzuci gier mobilnych. Wiadomo, dlaczego

Activision Blizzard nie porzuci gier mobilnych. Wiadomo, dlaczego

POLAND - 2022/01/21: In this photo illustration, Activision Blizzard logo is displayed on a smartphone. (Photo Illustration by Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
POLAND - 2022/01/21: In this photo illustration, Activision Blizzard logo is displayed on a smartphone. (Photo Illustration by Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
09.08.2022 10:01

Gry mobilne są dla Activision Blizzard głównym źródłem przychodów w ostatnim czasie. Tak wynika z najnowszego raportu, będącym podsumowaniem minionego kwartału finansowego. Tym samym firma potwierdza dominację rynku mobilnego.

Gry mobilne rozbijają bank. Ten trend jest widoczny praktycznie na całym świecie. W 2021 r. rynek gier mobilnych odpowiadał za 90 miliardów przychodu, zaś rynek PC wraz z konsolowym - 86 miliardów dolarów. Fakty mówią same za siebie. To gry mobilne zaczynają dominować, rozwijają się niezwykle dynamicznie i są warte więcej niż sektor pecetowy oraz konsolowy razem wzięty.

Raport za drugi kwartał 2022 r. od Activision Blizzard, tylko potwierdza dominację rynku mobilnego. Mowa tu o prawdziwej deklasacji gier pecetowych i konsolowych. Segment mobilny "wykręcił" w tym czasie wynik na poziomie 831 mln dolarów przychodów. Dla porównania:

  • Konsole odpowiadają za 376 mln dolarów przychodu
  • A PC za 332 mln dolarów

Szybka kalkulacja i prosty wniosek. Gry mobilne w ostatnim czasie wygenerowały większy przychodów dla Activision Blizzard, niż konsole i pecety razem wzięte.

Ten wynik to nie tylko zasługa Diablo Immortal , które i tak zarabia krocie. Większość ze wspomnianych 831 mln dolarów wypracowała firma King, która odpowiada za serię Candy Crush. Można przypuszczać, że Activision Blizzard nie zrezygnuje z gier mobilnych w najbliższym czasie.


Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii


Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)