Activision Blizzard nie porzuci gier mobilnych. Wiadomo, dlaczego
Gry mobilne są dla Activision Blizzard głównym źródłem przychodów w ostatnim czasie. Tak wynika z najnowszego raportu, będącym podsumowaniem minionego kwartału finansowego. Tym samym firma potwierdza dominację rynku mobilnego.
09.08.2022 10:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Gry mobilne rozbijają bank. Ten trend jest widoczny praktycznie na całym świecie. W 2021 r. rynek gier mobilnych odpowiadał za 90 miliardów przychodu, zaś rynek PC wraz z konsolowym - 86 miliardów dolarów. Fakty mówią same za siebie. To gry mobilne zaczynają dominować, rozwijają się niezwykle dynamicznie i są warte więcej niż sektor pecetowy oraz konsolowy razem wzięty.
Raport za drugi kwartał 2022 r. od Activision Blizzard, tylko potwierdza dominację rynku mobilnego. Mowa tu o prawdziwej deklasacji gier pecetowych i konsolowych. Segment mobilny "wykręcił" w tym czasie wynik na poziomie 831 mln dolarów przychodów. Dla porównania:
- Konsole odpowiadają za 376 mln dolarów przychodu
- A PC za 332 mln dolarów
Szybka kalkulacja i prosty wniosek. Gry mobilne w ostatnim czasie wygenerowały większy przychodów dla Activision Blizzard, niż konsole i pecety razem wzięte.
Ten wynik to nie tylko zasługa Diablo Immortal , które i tak zarabia krocie. Większość ze wspomnianych 831 mln dolarów wypracowała firma King, która odpowiada za serię Candy Crush. Można przypuszczać, że Activision Blizzard nie zrezygnuje z gier mobilnych w najbliższym czasie.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii