Activision Blizzard nie porzuci gier mobilnych. Wiadomo, dlaczego

Gry mobilne są dla Activision Blizzard głównym źródłem przychodów w ostatnim czasie. Tak wynika z najnowszego raportu, będącym podsumowaniem minionego kwartału finansowego. Tym samym firma potwierdza dominację rynku mobilnego.

POLAND - 2022/01/21: In this photo illustration, Activision Blizzard logo is displayed on a smartphone. (Photo Illustration by Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
POLAND - 2022/01/21: In this photo illustration, Activision Blizzard logo is displayed on a smartphone. (Photo Illustration by Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

09.08.2022 10:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Gry mobilne rozbijają bank. Ten trend jest widoczny praktycznie na całym świecie. W 2021 r. rynek gier mobilnych odpowiadał za 90 miliardów przychodu, zaś rynek PC wraz z konsolowym - 86 miliardów dolarów. Fakty mówią same za siebie. To gry mobilne zaczynają dominować, rozwijają się niezwykle dynamicznie i są warte więcej niż sektor pecetowy oraz konsolowy razem wzięty.

Raport za drugi kwartał 2022 r. od Activision Blizzard, tylko potwierdza dominację rynku mobilnego. Mowa tu o prawdziwej deklasacji gier pecetowych i konsolowych. Segment mobilny "wykręcił" w tym czasie wynik na poziomie 831 mln dolarów przychodów. Dla porównania:

  • Konsole odpowiadają za 376 mln dolarów przychodu
  • A PC za 332 mln dolarów

Szybka kalkulacja i prosty wniosek. Gry mobilne w ostatnim czasie wygenerowały większy przychodów dla Activision Blizzard, niż konsole i pecety razem wzięte.

Ten wynik to nie tylko zasługa Diablo Immortal , które i tak zarabia krocie. Większość ze wspomnianych 831 mln dolarów wypracowała firma King, która odpowiada za serię Candy Crush. Można przypuszczać, że Activision Blizzard nie zrezygnuje z gier mobilnych w najbliższym czasie.


Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii


Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.