Gry mobilne rozbijają bank. Są warte więcej, niż konsole i PC razem wzięte

90 miliardów dolarów – tyle wynosi przychód z gier mobilnych w 2021 roku. Niejeden kraj nie powstydziłby się takiego rocznego budżetu. Fakty mówią same za siebie – to gry mobilne zdominowały rynek.

Pokemon Go to jedna z najpopularniejszych i najlepiej zarabiających gier
Pokemon Go to jedna z najpopularniejszych i najlepiej zarabiających gier
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Dla porównania: jeśli chodzi o rynek PC w 2021 roku, to odpowiadał on za 36 miliardów dolarów przychodu, zaś rynek konsolowy za 50 miliardów. Za 52 proc. rynku w 2021 roku odpowiadały gry mobilne – informuje najnowszy raport firmy Newzoo, która zajmuje się analizą tego właśnie rynku. Co więcej, to właśnie gry mobilne wykazują predyspozycje do najszybciej rozwijającego się segmentu tej branży.

Przyczyn takiego stanu możemy upatrywać (między innymi) w pandemii SARS-CoV2; liczne ograniczenia nadwyrężyły możliwości dużych zespołów pracujących przy tytułach AAA. Dodatkowo nie każdego stać na zakup drogiej konsoli, czy gamingowego komputera. A smartfon posiada każdy.

Większość z łącznych 90 miliardów dolarów wygenerował region Azji i Pacyfiku. By zrozumieć dysproporcję, porównajmy przychód generowany przez Chiny i USA. W przypadku Chin wyniósł on ponad 30 miliardów dolarów, a USA – 15 miliardów.

Na szczególną uwagę zasługują także tzw. gospodarki wschodzące w Ameryce Południowej, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Regiony te stanowią mniej niż 10 proc. całego, globalnego rynku gier mobilnych, ale to właśnie tam obserwujemy najbardziej dynamiczny wzrost i ma on otrzymywać się przez kilka najbliższych lat.

Obecnie ze smartfonów korzysta ponad 6 miliardów ludzi na świecie, a w 2024 liczba ta ma przekroczyć 7 miliardów. Wydaje się więc oczywistym, że gry mobilne będą dalej rosły w siłę.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.