Gry mobilne rozbijają bank. Są warte więcej, niż konsole i PC razem wzięte

Gry mobilne rozbijają bank. Są warte więcej, niż konsole i PC razem wzięte
04.02.2022 16:19
Pokemon Go to jedna z najpopularniejszych i najlepiej zarabiających gier
Pokemon Go to jedna z najpopularniejszych i najlepiej zarabiających gier
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

90 miliardów dolarów – tyle wynosi przychód z gier mobilnych w 2021 roku. Niejeden kraj nie powstydziłby się takiego rocznego budżetu. Fakty mówią same za siebie – to gry mobilne zdominowały rynek.

Dla porównania: jeśli chodzi o rynek PC w 2021 roku, to odpowiadał on za 36 miliardów dolarów przychodu, zaś rynek konsolowy za 50 miliardów. Za 52 proc. rynku w 2021 roku odpowiadały gry mobilne – informuje najnowszy raport firmy Newzoo, która zajmuje się analizą tego właśnie rynku. Co więcej, to właśnie gry mobilne wykazują predyspozycje do najszybciej rozwijającego się segmentu tej branży.

Przyczyn takiego stanu możemy upatrywać (między innymi) w pandemii SARS-CoV2; liczne ograniczenia nadwyrężyły możliwości dużych zespołów pracujących przy tytułach AAA. Dodatkowo nie każdego stać na zakup drogiej konsoli, czy gamingowego komputera. A smartfon posiada każdy.

Większość z łącznych 90 miliardów dolarów wygenerował region Azji i Pacyfiku. By zrozumieć dysproporcję, porównajmy przychód generowany przez Chiny i USA. W przypadku Chin wyniósł on ponad 30 miliardów dolarów, a USA – 15 miliardów.

Na szczególną uwagę zasługują także tzw. gospodarki wschodzące w Ameryce Południowej, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Regiony te stanowią mniej niż 10 proc. całego, globalnego rynku gier mobilnych, ale to właśnie tam obserwujemy najbardziej dynamiczny wzrost i ma on otrzymywać się przez kilka najbliższych lat.

Obecnie ze smartfonów korzysta ponad 6 miliardów ludzi na świecie, a w 2024 liczba ta ma przekroczyć 7 miliardów. Wydaje się więc oczywistym, że gry mobilne będą dalej rosły w siłę.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)