Zgadnijcie, jaki procent sprzedawanych gier na PC pochodzi z cyfrowej dystrybucji

marcindmjqtx

25.08.2014 10:00, aktual.: 05.01.2016 15:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

No, dalej, macie trzy strzały. Raz... Dwa... Trzy... Już?

92 procent.

Jak podaje firma analityczna DFC Intelligence, właśnie 92 procent gier pecetowych sprzedanych w 2013 roku rozeszło się za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji.  Eksperci spodziewają się, że w najbliższych latach ten odsetek będzie jeszcze rosnąć. A i tak jest już przecież ogromny. Jeśli kilka lat temu sprzedaż za pośrednictwem sieci traktowana była jako dobrze rokująca nowinka, teraz jest to już po prostu codzienność. O czym mówił choćby, także w odniesieniu do naszego kraju, Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl, w wywiadzie, jaki przeprowadziliśmy jakiś czas temu:

Gracze są nowocześni, coraz mniej osób potrzebuje pudełek na półkach. Płatność w internecie nie jest dziś problemem - nie trzeba mieć nawet karty, jest PayU, jest Paysafecard, są najrozmaitsze inne sposoby niewymagające posiadania karty kredytowej. Dostęp do internetu jest powszechny, a łącza w Polsce - szybkie. Wcześniej w tym roku ta sama firma analityczna podała także, że wartość rynku gier pecetowych przekroczyła już wartość rynku gier konsolowych. Cóż, jest ich po prostu więcej, są tańsze i łatwiej dostępne, więc to nie jest aż tak zadziwiające. Nie ulega wątpliwości, że pojawiające się od lat tu i tam pogłoski o śmierci PC można włożyć między bajki. Nie przy cyfrowej dystrybucji i grach niezależnych.

[Źródło: PCR]

Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także