Zgadnijcie, jaki procent sprzedawanych gier na PC pochodzi z cyfrowej dystrybucji

No, dalej, macie trzy strzały. Raz... Dwa... Trzy... Już?

marcindmjqtx

92 procent.

Jak podaje firma analityczna DFC Intelligence, właśnie 92 procent gier pecetowych sprzedanych w 2013 roku rozeszło się za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji.  Eksperci spodziewają się, że w najbliższych latach ten odsetek będzie jeszcze rosnąć. A i tak jest już przecież ogromny. Jeśli kilka lat temu sprzedaż za pośrednictwem sieci traktowana była jako dobrze rokująca nowinka, teraz jest to już po prostu codzienność. O czym mówił choćby, także w odniesieniu do naszego kraju, Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl, w wywiadzie, jaki przeprowadziliśmy jakiś czas temu:

Gracze są nowocześni, coraz mniej osób potrzebuje pudełek na półkach. Płatność w internecie nie jest dziś problemem - nie trzeba mieć nawet karty, jest PayU, jest Paysafecard, są najrozmaitsze inne sposoby niewymagające posiadania karty kredytowej. Dostęp do internetu jest powszechny, a łącza w Polsce - szybkie. Wcześniej w tym roku ta sama firma analityczna podała także, że wartość rynku gier pecetowych przekroczyła już wartość rynku gier konsolowych. Cóż, jest ich po prostu więcej, są tańsze i łatwiej dostępne, więc to nie jest aż tak zadziwiające. Nie ulega wątpliwości, że pojawiające się od lat tu i tam pogłoski o śmierci PC można włożyć między bajki. Nie przy cyfrowej dystrybucji i grach niezależnych.

[Źródło: PCR]

Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.