Żadna gra nie zarobiła w Ameryce tyle, co Guitar Hero 3

Zajmujące się badaniem amerykańskiego rynku NPD opublikowało listę najlepiej zarabiających gier z ostatnich 15 lat. Activision nie ma sobie równych.

marcindmjqtx

25.03.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:22

Lista 10 gier, uszeregowana pod względem osiągniętego dochodu wygląda następująco:

1. Guitar Hero III: Legends of Rock 830.9 miliona dolarów 2. Call of Duty: Black Ops 787.4 miliona dolarów 3. Wii Fit 736.6 miliona dolarów 4. Call of Duty: Modern Warfare 2 713.6 miliona dolarów 5. Rock Band 670.7 miliona dolarów 6. Wii Play 7. Guitar Hero World Tour 8. Wii Fit Plus 9. Mario Kart Wii 10. Call of Duty 4: Modern Warfare

Activision okupuje na niej 5 pozycji, czyli o jedną więcej, niż Nintendo. Koniecznie trzeba jednak zaznaczyć, że gdyby do zestawienia włączyć gry sprzedawane razem z konsolą, żaden tytuł nie podskoczyłby Wii Sports.

Czy pozycja Guitar Hero 3 na szczycie jest zaskakująca? Biorąc pod uwagę popkulturowy fenomen jakim były gry muzyczne, niekoniecznie. Choć wydaje mi się, że większość z nas obstawiałaby jednak którąś z części Call of Duty. Ostatecznie na szczyt zapewne i tak wbije się Black Ops, ale nie ukrywam, że zobaczenie moim zdaniem najlepszej, najbardziej przepełnionej  rockową duszą części Guitar Hero na pierwszym miejscu jest dla mnie miłym uczuciem. Szkoda, że później sprawy przybrały tak niekorzystny obrót i w efekcie wyciśnięta do końca przez Activision seria wylądowała na śmietniku.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościwyniki sprzedażyactivision
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.