Zmien skórke
Logo Polygamii

Xbox One jako platforma dla hardkorowej gry w zarządzanie miastem? Sądny dzień nadchodzi

W Cities: Skylines zagramy na konsoli równo za 3 tygodnie.

Powiedzieć, że Paradox się nie śpieszył, to nie powiedzieć nic. Wszak konsolowy port gry, która swego czasu przyćmiła nawet markę Sim City, zapowiedziano jeszcze w 2015 roku. Kilka miesięcy po pecetowej premierze, która – jak się później okazało – była się strzałem w dziesiątkę. Paradox ma już na koncie ponad 2,5 miliona sprzedanych sztuk. Pytanie ile przybędzie ich dzięki premierze na konsolach nie jest może najważniejsze na świecie, ale niewątpliwie intryguje. Przynajmniej mnie. I mam świadomość, że mogę być jedyną osobą na świecie, która uważa, że brak gier strategicznych na konsolach to efekt lenistwa developerów, a nie rzeczywistych ograniczeń.

Ale Cities na konsoli nawet ja się nie spodziewałem. Bo kto grał na pececie, ten pewnie drapał się po głowie widząc takie ambicje wydawców. Jak podporządkować te dziesiątki okienek do sterowania padem? Jak pomieścić na ekranie wszystkie potrzebne graczowi informacje, mając świadomość, że mało kto siedzi z twarzą wlepioną w ekran, więc rozmiar tekstu trzeba będzie zwiększyć. W ruchu wygląda to tak:

Nie dziwię się, że port nie był ekspresowy, a Paradox wolał zlecić go firmie Tantalus, która w ostatnim czasie przeniosła Zombi U na PS4, Xboksa One i PC, a teraz pracuje nad switchowymi portami Sonic Mania i Rime. Po drodze przestano mówić już o Cities na PS4. Najnowszy komunikat wspomina tylko o wersji na Xboksa One. I będzie pewnie jednym z ostatnich, bo zagramy już 21 kwietnia.

citiesCities Skylines: Xbox One Edition będzie zawierać “podstawkę” oraz rozszerzenie After Dark. Czyli będą braki, bo oprócz niego do sprzedaży trafiły jeszcze dwa dodatki, a kolejny został zapowiedziany miesiąc temu. Ponoć ostatecznie wszystkie trafią na Xboksa. Niestety w temacie moddów na konsoli Paradox nie ma nic do zapowiedzenia. Inne gry pokazały, że dla chcącego nic trudnego, ale wszystko będzie pewnie zależeć od popularności gry na nowej platformie.

Platformie na pewno nie optymalnej do tego typu zabawy, ale może mogącej sprostać wyzwaniu, by zadowolić kogoś, kto całe dnie spędza przy komputerowym biurku i na myśl o kolejnych klikach mychy dostaje gorączki. Jeśli udałoby się z sukcesem przenieść na konsolę taką grę, Tantalus mógłby dostać kilka ciekawych projektów do rozważenia.

Cities Skylines z jednym dodatkiem będzie kosztować 170 zł bez jednego grosza.

Maciej Kowalik

Więcej na temat:

4
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
2 Komentarze
2 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Eschelius
Użytkownik

GTA (tu wstaw cyfrę od 3 w górę) jest opóźniany o miesiące/lata na PC – “bo najlepiej sie sprzedaje na konsolach, R* ma pecetowców gdzieś i słusznie, robią najpierw tam, gdzie są pieniądze”. Strategie nie wychodzą wcale/są opóźniane o miesiace/lata na konsolach – “lenistwo developerów”. Nie, to nie jest lenistwo, powody są dokładnie takie same w obu przypadkach. Maciek, naprawdę uważasz, ze takie Eugen Systems nie wydało Wargame na konsolach, a i nadchodzące Steel Division: Normandy 44 ma być pecetowym exem, z lenistwa? Chociaż teoretycznie powinni mieć pod ręką wszystko po tym, jak sklecili, mimo iż przeciętne, multiplatformowe R.U.S.E.? A… Czytaj więcej »

Mastodont
Użytkownik

Moment bo nie łapię twojego wątku myślenia. Narzekasz, że nie ma wydawanych tytułów z PC na konsole? To już nie wystarczy ci przechodzenie drugą stronę ulicy żeby zobaczyć co ci gra wyrenderowała?

cyc997
Użytkownik

Jest dokładnie tak jak mówisz. Gdybym chciał grać w RTSy to kupiłbym sobie PC, a nie konsole. Fakt że konsole są bardziej opłacalne i gracze chętniej sięgają do kieszeni, nie świadczy że jest tak zawsze i przy każdym gatunku gier. Gracz pecetowy, a gracz konsolowy to mimo jednego gatunku, dwie różne rasy. Już na PSX (playstation 1) próbowano wprowadzić strategie na konsole, z bardzo marnym skutkiem. Najświeższy przykład to Halo Wars 2, zrobione bardziej na zasadzie żeby pokazać że się da i że konsole również mają do zaoferowania coś z tego gatunku, niż dla oszałamiającej sprzedaży. Kupuje dużą ilość gier,… Czytaj więcej »

trackback

[…] graczy. Moc obliczeniowa nie jest problemem, jest nim wymyślenie na nowo interfejsu. Dlatego bardzo czekam na Cities: Skylines, które już za tydzień trafi na Xboksa One. Jeśli tam da się ogarnąć kwestię zarządzania wszystkim padem, to czemu miałoby się nie […]

Popularne wpisy

Popularne Gry